STB a pus gaj la Fisc 10 tramvaie și sediul central. Andrei Creci: ”Asta e procedura. Nu e nimic ieșit din comun”

5 decembrie 2019

STB a pus gaj la Fisc 10 tramvaie, 995 de autobuze, 65 de troleibuze, alte utilaje, precum și sediul central al societății, pentru a putea obține reeșalonarea unei datorii de 231 milioane de lei. Directorul general al STB, Andrei Creci, spune că nu este nimic ieșit din comun și că datoria s-a acumulat pentru că a crescut foarte mult volumul de activitate.

Adrian Bărbulescu

STB a pus gaj la Fisc licitație la STB bugetul STB pe 2019 producția de tramvaie la URAC

Societatea de Transport București (STB) a acumulat către ANAF o datorie de 231 milioane de lei din restanțe la plata TVA și, pentru a obține eșalonarea la plată pe cinci ani, a depus garanție la Fisc sediul societății și o parte din parcul auto, potrivit unei hotărâri a Adunării Generale Extraordinare a Acționarilor.

Conform hotărârii adoptate la finele lunii octombrie, AGEA Societăţii de Transport Bucureşti STB S.A. „constituie în garanţie bunurile aflate în patrimoniul societăţii, respectiv imobilul compus din imobil şi teren situat în Bucureşti, Bv. Dinicu Golescu nr. 1, Sector 1, identificat cu numărul cadastral 261250, înscris în CF sub nr. 261250, 995 autobuze, 65 troleibuze, 10 vagoane tramvai, 78 utilaje (elevatoare, dispozitiv de suspendare auto, standuri ITP, staţii spălare), 92 de echipamente (motostivuitoare, buldoexcavatoare şi electrocare)”.

Andrei Creci: ”Este o procedură normală că STB a pus gaj la Fisc activele”

Este pentru prima oară în istoria fostei Regii Autonome de Transport București (RATB) când aceasta depune de bunăvoie în gaj la Fisc mijloacele de transport sau sediul. Și în anii 2013-2014, fosta RATB acumulase datorii mari la stat, iar ANAF a pus sechestru asigurator pe sediul Regiei, din Bulevardul Dinicu Golescu nr.1.

”Atunci nu s-a făcut eșalonare și au venit ei și au pus sechestru. Tocmai pentru că am vrut ca această situație să nu se repete, am pus noi de bunăvoie gajul la ANAF. Nu e nimic ieșit din comun, e o procedură normală. Vom plăti ratele la termenele scadente din eșalonare și, dacă dă Dumnezeu și vom putea, vom plăti și anticipat”, a declarat pentru Club Feroviar directorul general al STB, Andrei Creci.

Creșterea volumului de activitate și Viorica Dăncilă, cauzele restanțelor la plată

Potrivit lui, datoriile la plata TVA s-au acumulat în primul rând pe fondul creșterii volumului de activitate al societății. Astfel, cheltuielile STB au crescu cu peste 50% în ultimii ani, pentru că s-a mărit parcul circulant cu 80%. ”Au intrat în flotă autobuzele Otokar, iar alte 400 de mijloace de transport care erau inactive au fost repuse pe trasee. Astfel, față de 2016, când aveam 1.000 de mijloace de transport active, acum avem 1.800”, a spus Creci. În plus, din ianuarie anul acesta STB a început să-și extindă masiv operarea în județul Ilfov, unde acum circulă zilnic 150 de autobuze ale societății, față de două-trei în anii trecuți.

Societatea de Transport București are contract ferm pentru asigurarea serviciului de transport cu Asociația de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) București – Ilfov, valabil până la finele anului viitor. ”Acum suntem în negocieri cu ei și în ianuarie am putea semna un contract pe zece ani”, a precizat directorul.

Revenind la acumularea de restanțe la plata TVA, o altă cauză constă în faptul că Primăria Municipiului București nu a mai primit bani la rectificarea bugetară făcută de fostul premier Viorica Dăncilă. Pe cale de consecință, nu a putut să transfere către STB sumele respective, la nivelul necesităților, spune Andrei Creci.