Comisia de Muncă și Protecție Socială a Camerei Deputaților a dat marți după amiază aviz favorabil proiectului de lege privind Statutul feroviarului.
Membrii Comisiei au reluat articolele rămase în discuție din textul proiectului de lege privind Statutul personalului feroviar. Sindicatele feroviare majoritare, membre ale CSNTR și AFTF au depus, de comun acord, amendamente la articolele rămase în divergență, informează Federația Mecanicilor de Locomotivă.
În urma dezbaterilor din Comisie, articolul care stabilește coeficienții de ierarhizare în funcție de nivelul de studii a trecut într-o formă similară cu cel propus de sindicaliști și preluat din Contractul Colectiv de Muncă Unic la nivelul Ramurii Transporturi 2008-2010. Articolul care reglementează reducerea cu cinci ani a vârstei standard de pensionare pentru personalul feroviar a trecut, urmând să se aplice din anul 2021. La acest articol, stagiul obligatoriu de cotizare a fost stabilit la 30 de ani.
Articole excluse din Statutul feroviarului
Articolul care prevedea reducerea cu 10 ani a vârstei de pensionare pentru funcțiile cu responsabilități în siguranța circulației a fost înlocuit cu un articol care dă posibilitatea Guvernului să încadreze, prin hotărâre, noi funcții din calea ferată în grupe de muncă (specială și deosebită), în urma unor determinări.
Articolele care reglementau pensia de serviciu, plata orelor festive cu procent de 100% și plata în cuantum de 75% a timpului în care salariații nu lucrează dar se află la dispoziția unității au rămas excluse din textul proiectului de lege.
La sfârșitul ședinței Comisia a votat favorabil proiectul de lege. Statutul feroviarului urmează să fie trimis săptămâna viitoare în plenul Camerei, pentru dezbateri și vot final.