miercuri, februarie 12, 2025
spot_img

Restricții de circulație pe DN 1 pentru lucrări la stația de metrou Otopeni, de pe M6

Traficul de pe prima bandă a DN1 va fi deviat pentru lucrările la stația de metrou Otopeni, de pe Magistrala 6, timp de un an și patru luni.

Concret, traficul de pe banda 1 a DN1 va fi deviat prin centrul Otopeniului, pe porţiunea din dreptul străzii 23 August, care va fi închisă traficului auto, pentru şantier, anunţă consilierii locali ai oraşului Otopeni, citați de Buletin de București.

Asta înseamnă că şoferii care folosesc banda 1 pe DN1 vor fi nevoiţi să facă dreapta pe strada Polonă şi apoi vor urma traseul strada Floare de Cais – strada Argeş – strada Traian – strada Oituz, până să iasă iar în drumul naţional.

Modificările, potrivit consilierului PMP Laurenţiu Irimia, sunt:

  • Strada Floare de Cais devine cu sens unic dinspre Polonă până la Argeș şi rămâne cu sens unic dinspre Str. Oituz până la str. Argeș;
  • Din strada Argeș (acum cu două sensuri) se va ajunge până la strada Traian pe un sens unic;
  • Din strada Traian se circulă conform sensului actual (sens unic dinspre strada Argeș spre strada Oituz);
  • Dinspre strada Oituz se va asigura sens unic până la strada Argeș (acolo se va face obligatoriu stânga);
  • Strada 23 August va fi complet închisă circulației auto pe ambele sensuri (inclusiv ieșirea în DN), între DN1 şi str. Floare de Cais, dar se vor asigura trotuare pentru acces pietonal;
  • Rămâne în continuare alternativa strada Polonă, continuare până la strada Argeș şi dreapta până la Şoseaua Gării Otopeni.

Această deviere este doar pentru traficul autovehiculelor < 3,5 tone şi toate costurile asociate signalisticii necesare precum şi întreţinerea/repararea drumurilor cad în sarcina Metrorex/ Antreprenor – Asociere Gulermak – Somet, spune Irimia.

Consilierul USR Bogdan Dorcioman spune că varianta aleasă pentru deviere nu este ideală, pentru că vorbim de centrul oraşului, care era deja aglomerat. Opoziţia propusese o altă variantă, care a picat la vot: DN1 – Str. Polonă – Str. Argeș – Drumul Gării Otopeni – Str. I.C. Brătianu – Str. Oituz – DN1.

Devierea de trafic este necesară pentru staţia de metrou Otopeni, care va fi la intersecţia drumului naţional cu strada 23 August. În schimb, şantierul staţiei Ion I. C. Brătianu, care va fi pe cealaltă parte a DN-ului, între străzile Libertăţii şi Nicolae Grigorescu, nu va afecta traficul, cel puţin momentan.



Contract semnat în 2023

Pe 8 martie 2022, Metrorex a semnat cu asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.S. – Makyol Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S. contractul pentru săparea tunelurilor la prima secțiune a Magistralei 6 de metrou, cea dintre 1 Mai și Tokyo.

Primul lot al M6 (1 Mai-Tokyo) va avea o lungime de 6,6 km și va cuprinde șase noi stații: Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa și Tokyo (mall-ul Băneasa Shopping City).

Apoi, pe 2 mai 2023, Metrorex a semnat cu Asocierea Gülermak Ağir Sanayi Inşaat Ve Taahhüt A.S. – Somet SA contractul pentru tunelurile de la stația Tokyo până la Aeroportul Henri Coandă.

Magistrala 6 va asigura legătura directă de la Gara de Nord la Aeroportul Internațional Otopeni, fără transbordare la stația 1 Mai. Aceasta va avea un traseu de 14,2 km și va cuprinde 12 stații de metrou: Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroportul Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroportul Internațional Henri Coandă.

IN THE SPOTLIGHT

Un an de la moartea lui Octavian Udriște. Prietenia de 65 de ani cu Mihai Marcu

Azi se împlinește un an de când ne-a părăsit inginerul Octavian Udriște, cel care și-a dedicat întreaga carieră transportului pe calea ferată și cu...

Ultimele Articole