Primăria Sectorului 2 vrea să se asocieze cu Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI) pentru a pune în mișcare trenuri metropolitane cu opriri în stația CF Pantelimon Vest, construită de Niro Investment, compania care deține complexul comercial Dragonul Roșu.
Consiliul Local al Sectorului 2 va vota în ședința de joi, 27 februarie, un proiect de hotărâre prin care se urmărește colaborarea dintre primăria de sector și TPBI, în cadrul inițiativei „Introducerea și dezvoltarea serviciilor de tren urban și metropolitan București-Ilfov”, scrie Buletin de București.
Protocolul de colaborare între cele două instituții stabilește detalii legate de responsabilitățile, activitățile și obiectivele părților implicate. Proiectul include dezvoltarea a două rute feroviare care vor conecta Gara Obor de diferite puncte din București și Ilfov și care trec prin Pantelimon Vest:
TUBIf04 Gara Obor-Chiajna-București Vest (via Pantelimon Vest);
TUBIf11 Gara Obor-Brănești-Islaz (via Pantelimon Vest).
Astfel, aceste două rute vor include stații precum Doamna Ghica, Spitalul Fundeni/Dobroești, Pantelimon Vest, Pod Colentina, Petricani.
Pe lângă introducerea trenului metropolitan, proiectul include și construirea unor stații noi acolo unde studiile vor arăta că este necesar, modernizarea infrastructurii feroviare pentru a crește capacitatea de transport și a permite circulația unor trenuri mai rapide și mai frecvente, construirea unor pasaje pentru pietoni și autoturisme, pentru a evita blocajele în trafic cauzate de barierele la trecerile de cale ferată și îmbunătățirea zonelor din jurul stațiilor, prin trotuare mai largi, iluminat modern, mobilier urban și sisteme de informare a călătorilor.
Primăria Sectorului 2 urmează să elaboreze documentațiile tehnico-economice și să asigure finanțarea inițială a acestora. TPBI, în parteneriat cu autoritățile locale, va încerca ulterior să acceseze fonduri europene, prin programe precum Programul Transport 2021-2027, pentru modernizarea infrastructurii feroviare și dezvoltarea acestor rute. Protocolul este valabil pentru o perioadă de cinci ani, cu posibilitatea prelungirii prin acord scris între cele două instituții.
Stația CF Pantelimon Vest, construită pentru două trenuri pe zi
Niro Investment SA, societatea care administrează complexul comercial Dragonul Roșu a construit două puncte de oprire pentru trenuri.
Primul dintre ele este P.O. Pantelimon Sud, pe linia 801 B București Obor-Pantelimon, construit în urmă cu aproximativ 15 ani, unde opresc toate trenurile Regio ale CFR Călători care circulă pe relația București Obor-Fetești și retur. O investiție utilă, pentru că traficul feroviar este însemnat.
CITEȘTE și FOTO-VIDEO. Niro și corporatiștii din Băneasa, trași în piept de sistemul feroviar de stat
Nu același lucru se poate spune însă despre a doua stație CF la Dragonul Roșu, P.O. Pantelimon Vest, construită de aceeași firmă (proprietara complexului comercial menționat) pe linia 301 S Racordare București Obor-București Băneasa, între R3-R5 Pantelimon. Racordul feroviar, care fusese abandonat de mai bine de un deceniu, a fost refăcut în urmă cu doi ani de Antrepriza de Construcții Căi Ferate (ACCF). Numai că, deși linia este funcțională din 3 august 2023 și există și un peron, CFR Călători pune în circulație zilnic doar o pereche de trenuri Regio, care și ele de multe ori întârzie.