vineri, aprilie 19, 2024
spot_img

FOTO-VIDEO Ioan Pintea și Adrian Dupu, cu automotorul CFR SA la stația Aeroport Henri Coandă

La o zi după ce s-a semnat recepția lucrărilor la calea ferată de Otopeni, directorul general al CFR SA, Ioan Pintea, și secretarul de stat pe domeniul feroviar Adrian Dupu au făcut o ”descindere” la stația Aeroport Henri Coandă. Cei doi oficiali s-au deplasat cu un automotor de diagnoză a căii și liniei de contact al CFR SA, supranumit ”Porcul”.

Adrian Bărbulescu

Lucrările de dublare a liniei Mogoșoaia-Balotești și de construcție a noii linii spre Aeroportul Internațional Henri Coandă București au fost finalizate și recepționate în cursul după amiezii de joi.

O călătorie care a durat doar 18 minute

Vineri, secretarul de stat Adrian Dupu și directorul general al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, Ioan Pintea, au făcut o călătorie cu trenul de la Gara de Nord la Aeroport.

Automotorul cu care s-au deplasat cei doi oficiali a ajuns la destinație în doar 18 minute. Pe aproape toată distanța, automotorul a circulat cu o viteză de 100 km/oră, grație investițiilor făcute de CFR SA.

Pentru asigurarea legăturii directe între Gara București Nord și Aeroportul Internaţional Henri Coandă Otopeni, CFR SA a derulat două mari proiecte feroviare, și anume: dublarea liniei de cale ferată Mogoşoaia – Baloteşti (contract în valoare 50,5 milioane lei, finanțat de la bugetul de stat) și construcția liniei noi pentru racordul la Terminalul T1 (Sosiri) al aerogării (contract în valoare de 412.719.666 lei, finanțat din fonduri europene și bugetul de stat).

În afară de aceste investiții majore, la care antreprenori au fost Porr Construct (pentru dublarea liniei Mogoșoaia-Balotești), respectiv Arcada Company Galați, Regionala București a CFR SA a executat lucrări între Pajura și Mogoșoaia, tronson pe care viteza a fost ridicată tot la 100 km/oră.

Stația Aeroport Henri Coandă, o gară funcțională din toate punctele de vedere

Noua stație feroviară de la nivelul superior al parcării pe termen scurt din dreptul Terminalului Sosiri al aeroportului este finalizată.

Aici se fac acum teste ale instalației de sonorizare și ale afișajului electronic. Practic, te simți ca într-o gară funcțională, în care se anunță de la megafoane sosirea și plecare garniturilor, atât în limba română, cât și în limba engleză. De asemenea, stația are și un Birou de Mișcare, în care lucrează un impiegat. Doamna IDM povestește că în ultimele ore mai mulți oameni care sosiseră cu avionul au întrebat-o de unde se pot cumpăra bilete de tren.

Alstom a finalizat semnalizarea pe noua linie de cale ferată și la stația Aeroport Henri Coandă

Cei doi oficiali au fost întâmpinați la stația Aeroport Henri Coandă de Gabriel Stanciu, directorul general al companiei Alstom pentru România, Bulgaria și Republica Moldova.

Alstom a finalizat lucrările de control feroviar digital și telecomunicații pe linia ferată directă care leagă Gara de Nord de Aeroportul Internațional Henri Coandă Otopeni. Linia a fost echipată cu centralizare electronică și soluții de telecomunicații pentru a permite o circulație sigură.

După o scurtă ”inspecție” a celei mai noi gări din România, Ioan Pintea și Adrian Dupu au plecat înapoi spre București, tot cu automotorul CFR SA, după ce impegatul a dat semnal verde.

Primele trenuri vor circula din 12 decembrie

Nu mai au mult de așteptat. CFR SA a anunțat că 72 de trenuri (36 de perechi) vor circula 24 de ore din 24, începând din 12 decembrie, odată cu intrarea în vigoare a Mersului Trenurilor 2020-2021, între Gara de Nord din București și Aeroportul Internațional Henri Coandă.

În momentul de față, între CFR SA și cei trei operatori de transport feroviar de călători care au depus solicitări pentru asigurarea serviciului public de transport de călători pe această rută (CFR Călători, Regio Călători și Transferoviar Călători), este în desfășurare procesul de alocare a traselor pentru cele 36 de perechi de trenuri.

Se lucrează de zor la stația feroviară a lui Ion Țiriac

Noua linie ferată a fost recepționată, însă fără stația feroviară din apropierea Telekom Arena, patinoarul miliardarului Ion Țiriac.

Și aici lucrările sunt avansate, iar muncitorii de la Arcada robotesc de zor pe șantier. Structura peronului și scările de acces au fost deja finalizate, iar acum se lucrează la finisaje. Potrivit oficialilor companiei, noua stație va fi funcțională cel mai târziu în luna februarie a anului viitor.

În paralel, la nivelul solului, se fac lucrări de amenajare a drumului de acces și a spațiilor verzi.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC susține de 25 de ani rolul inginerilor consultanți

  Asociație profesională nonguvernamentală, apolitică și nonprofit, Asociația Română a Inginerilor Consultanți (ARIC), grupează companii și specialiști din domeniul proiectării și consultanței inginerești. Înființată în anul...

Ultimele Articole