S-a modificat Hotărârea privind starea de alertă. Vagoanele restaurant rămân în depouri

1 iulie 2020

Guvernul a modificat miercuri hotărârea privind starea de alertă şi a introdus noi măsuri în ceea ce priveşte regulile de distanţare fizică şi protecţie sanitară. În continuare, trenurile nu vor avea vagoane restaurant, iar bufeturile din gări nu vor putea servi decât în regim de take-away sau la terasă.

starea de alertă se redeschid terasele distanțare socială în trenuri se închid vagoanele restaurant

„A fost propusă şi adoptată o Hotărâre de Guvern pentru modificarea HG privind starea de alertă. Astfel, au fost introduse noi măsuri în ceea ce priveşte regulile de distanţare fizică şi protecţie sanitară. Astfel, a fost  mărit numărul de persoane care pot practica sportul în aer liber în grupuri de la şase la zece persoane. Este permisă organizarea şi desfăşurarea de traininguri şi work-shopuri cu un număr de participanţi de maximum 20 de persoane”, a declarat Ionel Dancă, şeful Cancelariei premierului Ludovic Orban.

El a mai precizat că au fost reglementate  activităţile pentru personalul din cadrul domeniilor de ordine publică şi apărare, cu participarea a maximum 200 de persoane  şi pentru desfăşurarea evenimentelor organizate de corpul diplomatic se impune păstrarea regulilor de distanţare fizică cu asigurarea unui spaţiu de patru metri pentru fiecare participant.

Starea de alertă continuă fără vagoane restaurant. CFR Călători mai avea doar trei

În continuare rămân închise restaurantele interioare, locurile de joacă din parcuri, cinematografele şi sălile de spectacole, precum şi piscinele interioare. În consecință, vagoanele restaurant nu vor putea fi atașate la trenuri, iar restaurantele și bufeturile din gări nu îi vor putea servi pe clienți decât la terasă sau la pachet.

Vagoanele restaurant au fost trase în depouri la mijlocul lunii martie, când s-a decretat starea de urgență. Înainte de pandemie, CFR Călători mai avea doar trei vagoane restaurant în circulație. Numărul lor a scăzut drastic în ultimii ani, din cauza furturilor unor angajați care nu declarau toate produsele vândute și își însușeau veniturile care ar fi trebuit să intre în conturile societății feroviare de stat. Unul dintre vagoanele restaurant active se afla în componența trenului InterRegio Dacia, București Nord – Wien Hauptbanhoff, care tocmai ce și-a reluat circulația, după aproape trei luni de pauză.

Alte trenuri au în componență vagoane clasă în cadrul cărora există un spațiu de bar, dar la care acum nu se mai vând băuturi răcoritoare și alcoolice și sandwich-uri sau chips-uri.  În ceea ce privește gările, aproape în fiecare stație feroviară din România (sau în imediata apropiere a ei) se află câte un restaurant sau bufet. Aceste unități de alimentație publică intră și ele sub incidența restricțiilor. De exemplu, nici restaurantele Mc Donalds sau KFC din Gara de Nord din București nu pot vinde alimente sau băuturi decât în regim de take away.