Stadler si Ferrovie Nord semneaza un acord pentru 50 de trenuri

Operatorul feroviar de transport de pasageri Ferrovie Nord si Stadler au semnat un acord cadru cu o durata de 8 ani pentru furnizarea de noi trenuri diesel-electrice care vor fi utilizate in special pe liniile neelectrificate. Acordul prevede livrarea unui numar minim de 30 de trenuri si maximum 50 de trenuri, cu un pret de 6,39 milioane de euro pe unitate.
Cele doua companii au semnat un contract initial, ca parte a acordului, pentru livrarea a 30 de trenuri, cu o valoare de 190 de milioane de euro. Livrarea primelor trenuri va avea loc in 2021, perioada ce include procesul de constructie si aprobare.
Acordul cadru prevede si furnizarea serviciilor de mentenanta programata, dar si de mentenanta corectiva in cazul actelor de vandalism sau a accidentelor.
Noile trenuri, cu o lungime de 66.8 metri, vor fi formate din trei vagoane, cu o capacitate de 328 de pasageri, din care numarul de locuri va fi de 168. Trenurile vor fi proiectate pentru a circula cu viteze de 140 km/h.
Acestea vor fi dotate cu sistem de iluminat cu LED, Wi-Fi, prize conectate la 220 V si USB, cu un sistem modern de informare a pasagerilor, precum si sistem de supraveghere. De asemenea, trenurile vor fi proiectate pentru a oferi un grad de accesibilitate ridicat pentru pasagerii cu mobilitate redusa.
Propulsia noului tren va fi oferita de un modul special (Power Pack) care este format din doua motoare diesel de ultima generatie, cu emisii scazute, care alimenteaza doua seturi de baterii. Datorita bateriilor si a tractiunii diesel-electrice, noul tren poate circula pe liniile suburbane fara a emite emisii in statii si de asemenea poate oferi energie suplimentara in timpul procesului de acceleratie. Datorita tehnologiilor utilizate, trenul va reduce emisiile CO2 cu 12.400 tone pe an, reprezentant 8.600 de autovehicule.
Comparativ cu parcul de material rulant existent, consumul de combustibil va fi redus cu 30%, determinand reduceri in valoare de 3 milioane de euro pe an.