vineri, februarie 21, 2025
spot_img

Stadler prezintă caracteristicile locomotivelor pentru LTG Cargo

Directorul general al Stadler Valencia, Íñigo Parra, a prezentat caracteristicile speciale ale noilor locomotive electrice LTG Cargo care fac parte din familia Eurodual, la Vilnius, pe 30 ianuarie 2025.
„Dezvoltarea familiei noastre Eurodual reprezintă o etapă semnificativă pentru compania noastră, deoarece deschide o nouă piață. Familia Eurodual sporește eficiența energetică, performanța și fiabilitatea, rezultând un LCC optim și rentabilitatea pe termen lung a operațiunilor feroviare. Aceste locomotive de înaltă performanță permit transportul de trenuri mai grele cu o singură locomotivă, facilitând o sarcină utilă mai mare și costuri de tracțiune mai mici”, a declarat Íñigo Parra.
Locomotivele electrice fabricate pentru LTG Cargo se bazează pe modelul existent de locomotivă cu șase axe Eurodual de la Stadler, dar au fost adaptate pentru ecartamentul larg și clima lituaniană. Acestea vor funcționa la temperaturi de până la -40ºC și vor fi dotate cu un pachet de echipamente de iarnă pentru a asigura performanțe fiabile în condiții extreme.
Noile locomotive electrice ale LTG Cargo vor avea o viteză maximă de 120 km/h și pot transporta trenuri de 5.700 de tone cu o putere de tracțiune de până la 6,15 MW. Cele două cabine ale mecanicilor sunt proiectate ergonomic pentru a respecta cerințele europene privind zgomotul și confortul. Un sistem CCTV la bord va permite mecanicului să monitorizeze atât direcția de deplasare, cât și vederea din spate din ambele cabine, sporind vizibilitatea și siguranța.
Acest contract pentru producția de locomotive electrice marchează primul acord al Stadler Valencia în Lituania.
În decembrie 2024, LTG Cargo și Stadler Valencia au semnat un contract pentru livrarea a 17 locomotive, inclusiv furnizarea de piese de schimb, servicii de întreținere și asistență pentru primii 3 ani de funcționare. Contractul include, de asemenea, o opțiune de a produce încă 17 locomotive la cerere și furnizarea de piese de schimb și servicii de întreținere.

Noile locomotive vor funcționa pe linia de cale ferată Vilnius – Klaipėda, care asigură transportul a jumătate din totalul mărfurilor din Lituania. Lucrările de electrificare sunt în curs de desfășurare și se așteaptă să fie finalizate până la sfârșitul acestui an. Linia va utiliza energie electrică generată din surse regenerabile de energie, astfel încât locomotivele electrice vor putea transporta marfă fără emisii de CO2.
„În prezent, locomotivele care transportă marfă pe această rută consumă anual aproximativ 10 milioane de litri de motorină, ceea ce duce la aproximativ 32.000 de tone de emisii de CO2. Deși acest lucru este de cel puțin șase ori mai puțin decât transportul aceluiași volum și pe aceeași distanță cu camionul, ne-am angajat să devenim și mai ecologici. Prin utilizarea locomotivelor electrice, nu numai că vom spori eficiența, dar vom asigura și un transport neutru din punct de vedere climatic”, a declarat Eglė Šimė, CEO al LTG Cargo.

IN THE SPOTLIGHT

CEMBRE și AGRISORG: Revoluția Echipamentelor Feroviare Moderne

Performanță, durabilitate și inovație în întreținerea căilor ferate Când vine vorba de eficiență și fiabilitate în construcția și întreținerea căilor ferate, CEMBRE setează noi standarde...

Ultimele Articole