Stadler obtine prima comanda in Franta pentru noile locomotive

Noua generatie de locomotive EURO4001

Producatorul elvetian de material rulant, Stadler, operatorul francez de transport feroviar de marfa, VFLI si compania de leasing, Alpha Trains, au semnat un acord pentru achizitionarea primelor 12 locomotive diesel-electrice EURO4001, precum si pentru prototipul locomotivei bi-modale EURODUAL. Cele doua modele fac parte din noua generatie de locomotive cu sase osii dezvoltate de catre Stadler Valencia, pentru piata din Europa. Operatorul VFLI va utiliza noile locomotive pe retelele din Franta si Belgia.

Subsidiara a SNCF, compania VFLI, utilizeaza inca din 2013 loocmotive fabricate de catre Stadler, astfel ca in prezent detine un parc de 19 locomotive EURO4000, ultimile fiind livrate in 2017. Insa cu aceasta noua comanda, VFLI devine primul client francez al noii generatii de locomotive Co’Co’.

Compania de leasing Alpha Trains detine un parc de 30 de locomotive EURO4000, utilizate de diferiti operatori de transport feroviar de marfa din Spania si Portugalia. Insa acum isi extinde activitatea in Franta, odata cu oferirea de servicii de leasing pentru locomotivele Stadler.

Locomotiva EURODUAL este raspunsul tehnologic al Stadler fata de provocarile impuse de coridoarele transfrontaliere de marfa, precum cel Mediteranean sau coridorul Atlantic.

“EURODUAL este rezultatul mai multor ani si resurse investite in cercetare, dezvoltare si inovatie, astfel ca noul produs ofera operatorilor feroviari numeroase avantaje economice si de mediu”, precizeaza Iñigo Parra, CEO al Stadler Valencia.

Prototipul locomotivei EURODUAL in Franta

Unul dintre contractele semnate prevede achizitia, de catre VFLI, a prototipului locomotivei EURODUAL, pe care Stadler o foloseste pentru omologarea noii sale platforme in Franta si Belgia. Locomotiva este atat diesel cat si electrica. Poate rula pe linii electrificate 25kV AC si 1.5kV DC si are o putere de pana la 7000 kW, insa este si echipata cu un motor Stadiul IIIB la 2,800 kW pentru a putea pe liniile neelectrificate. Locomotiva este extrem de puternica, este echipata cu un sistem modern de aderenta si poate tracta trenuri mai lungi si mai grele.

Dintre cele 12 locomotive EURO4001, noua vor fi achizitionate de catre VFLI si trei de catre Alpha Trains. Succesoare a gamei EURO4000, aceasta noua locomotiva este diesel-electrica, echipata cu sase osii si transmisie AC/AC, precum si cu un motor de 2800kW, in conformitate cu cerintele UE Stadiul IIIB si Stadiul V (pentru nivelul de emisii) adresate vehiculelor echipate cu motoare alimentate cu combustibili fosili.