Stadler a prezentat trenul Flirt pe baza de baterii

Stadler a prezentat oficial noul tren FLIRT Akku, versiunea cu baterii a seriei Flirt dotata cu tractiunea pe baza de baterii.
Proiectat pentru operare pe rutele neelectrificate sau doar partial elctrificate, prototipul ajunge de la 80 km/h la o viteza de operare de pana la 140 km/h pe modul cu baterii. Bateriile pot fi incarcate cu energie generata in timpul franarii. In timp ce echipamentul de tractiune si cele mai importante componente mecanice au fost pastrate, intregul grup motopropulsor a fost reconstruit si dotat cu tractiune pe baza de baterii.
Prototipul noului tren Flirt pe baza de baterii a circulat pe ruta Berlin-Pankow (de la sediul Stadler) pana la Schildow in Brandenburg fara a necesita alimentare cu energie dintr-o sursa externa. Acest vehicul poate circula pe 80% din rutele neelectrificate din Germania. Bateriile pot fi incarcate in timpul operarii pe rutele dotate cu linie de contact, dar si in statiile finale unde nu exista linie de contact.
Trenul Flirt Akku a fost dezvoltat de Stadler si a primit o finantare de 2 milioane de euro din partea Ministerului Federal German pentru Economie si Tehnologie.
Vehiculul, format din trei parti, poate transporta 310 pasageri dintre care 154 pe scaune. Prototipul a fost aprobat pentru traficul de pasageri si va circula pe rutele selectate incepand cu 2019.
Compania Stadler vede oportunitati de piata pentru Flirt Akku in Germania, Austria, Marea Britanie, Olanda, Italia, dar si in alte tari unde exista multe rute neelectrificate. Pentru Stadler, acest tren este „un pas inainte urias in domeniul tractiunii alternative care raspunde cererii in crestere pentru asa-numita tehnologie verde”.
Trenul Flirt Akku este un Flirt in adevaratul sens al cuvantului care combina componentele mai vechi ale unui model care a fost omologat de peste 1000 de ori cu un concept de tractiune inovator.