Stadler a prezentat noul vagon de dormit al ADY la Innotrans

sleeping-carStadler si Caile Ferate din Azerbaidjan (ADY) au prezentat in cadrul InnoTrans din Berlin noul vagon de dormit produs pentru linia internationala Baku-Tbilisi-Istanbul. Pentru a permite operarea transfrontaliera, Stadler a dezvoltat un boghiu cu osii cu ecartament ajustabil. Contractul permite companiei Stadler sa intre cu succes pe piata feroviara din Azerbaidjan.
Caile Ferate din Azerbaidjan au acordat Stadler un contract pentru livrarea a 30 de vagoane de dormit in 2014. Stadler a executat proiectul si a construit primul vagon in decurs de doi ani in stransa colaborare cu ADY, facand posibila prezentarea vagonului in public in cadrul targului international feroviar InnoTrans. sleeping-car
Vagoanele de dormit construite pentru ADY sunt capabile sa opereze atat in statele CSI (ecartament larg 1520 mm), cat si pe ecartament european standard (1435 mm) datorita boghiurilor speciale cu ecartament ajustabil.
In apropiere de granita cu Turcia in orasul georgian Akhalkalaki, este in plan un punct de ajustare a boghiurilor pentru a permite operarea eficienta pe linia internationala Baku –Tbilisi– Kars– Istanbul. Boghiurile sunt echipate cu un sistem tip V de osii ajustabile, RAFIL/DBAG. Ele sunt compatibile cu alte sisteme cu ecartament variabil de-a lungul granitelor cu statele CSI, facilitand astfel utilizarea aceluiasi echipament. Vagoanele sunt conforme cu profilul de ecartament european. Contractul nu include numai livrarea vagoanelor intre jumatatea lui 2016 si jumatatea lui 2017, dar include si un pachet extins de piese de schimb si instruirea personalului care va opera si va intretine vehiculele. In plus, contractul include si o optiune pentru inca 70 de unitati.
Caile Ferate din Azerbaidjan vor crea trei trenuri a cate 10 vagoane din 30 de vagoane. Comanda include livrarea a 27 de vagoane de dormit si 3 vagoane restaurant. Vagoanele de dormit constau in 3 vagoane clasa intai (16 paturi, fiecare compartiment cu unitatea sa sanitara cu toaleta si dus), 18 vagoane clasa a doua (34 de paturi, o toaleta si o cabina de dus), 3 vagoane de clasa intai/a doua (20 de paturi, unitati sanitare la clasa intai si compartimente pentru familii) si 3 vagoane speciale (cu compartimente spatioase pentru calatorii cu mobilitate redusa, 4 compartimente clasa a doua cu 16 paturi si un comportiment pentru controlor). Cele 3 vagoane restaurant au 28 de scaune fiecare. Prin urmare, un tren cu 10 vagoane va include 257 de paturi. Fiecare vagon este dotat cu o toaleta cu sistem inchis si sistem de alimentare cu energie de urgenta cu generator care face posibile operarea 24/24. Toate vagoanele sunt dotate cu aer conditionat.