Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a dat publicității stadiul proiectelor de infrastructură feroviară, la nivelul lunii mai 2022. Modernizarea unor tronsoane de cale ferată se află la final, iar câteva vor avea recepția finală chiar în acest an. De fapt, unele sunt deja recepționate, însă nu s-au întocmit toate formalitățile.
Pe site-ul CNCF CFR SA a fost publicată Situația proiectelor de infrastructură cale ferată – mai 2022. Club Feroviar vă prezintă în tabelul alăturat, realizat pe baza datelor companiei de infrastructură, situația la zi a proiectelor de modernizare feroviară, precum și estimările privind punerea în funcțiune, tronson cu tronson.
Tronson | Km | Antreprenor | Stadiu fizic | Observații |
Vințu de Jos – Simeria | 42,26 | Swietelsky | 99,95% | Recepție la terminarea lucrărilor realizată în octombrie 2020. Estimare recepție finală decembrie 2022 |
Coșlariu – Vințu de Jos | 33,02 | Impressa Pizzarotti &
C S.p.A Italia |
99,95% | Recepție la terminarea lucrărilor realizată în iunie 2021. Estimare recepție finală octombrie 2023 |
Instalații semnalizare, ERTMS, GSM-R,
centralizare electronică și Centrul de Control Operațional Simeria, secțiunea Simeria – Coșlariu |
75,28 | Asocierea SC ALSTOM Transport SA – SC ALCATEL Lucent Romania SRL – SC PAS 97 IMPEX SRL | 88,20% | Contract în derulare.
Estimare pentru punere în funcțiune până în decembrie 2022. |
Sighișoara – Ațel | 25,314 | Asocierea FCC CONSTRUCCION S.A. –
ALPINE BAU GmbH – AZVI SA |
99,95% | Recepție la terminarea lucrărilor realizată în noiembrie 2019. Estimare recepție finală
septembrie 2022 |
Ațel – Micăsasa | 29,624 | Asocierea FCC CONSTRUCCION S.A. –
ALPINE BAU GmbH – AZVI SA – SC STRACO GRUP SRL |
99,95% | Recepție la terminarea lucrărilor realizată în iulie 2020. Estimare recepție finală februarie 2023 |
Micăsasa – Coșlariu | 36,645 | Asocierea AKTOR –
ARCADA” |
99,95% | Recepție la terminarea lucrărilor realizată în octombrie 2019. Estimare recepție finală noiembrie 2022 |
Instalații, semnalizare, ERTMS, GSM-R,
centralizare electronică, secțiunea Sighișoara – Coșlariu |
91,583 | Asocierea SC ALSTOM Transport SA – SC ALCATEL Lucent Romania SRL – SC PAS 97 IMPEX SRL | 97,20% | Contract în derulare.
Estimare pentru punere în funcțiune până în decembrie 2022. |
Km 614-Bârzava | 41,91 | Asocierea Webuild SpA –FCC Construccion S.A. – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – Thales Systems Romania S.R.L | 71,05% | Contract în derulare. Estimare martie 2023 |
Bârzava – Ilteu | 36,04 | Asocierea Webuild SpA –FCC Construccion S.A. – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – Thales Systems Romania S.R.L | 76,45% | Contract în derulare. Estimare martie 2023 |
Ilteu – Gurasada | 22,34 | Asocierea AKTOR S.A., Alstom Transport S.A. și Arcada Company S.A. denumită ”Asocierea RailWorks” | 52,15% | Contract în derulare. Estimare decembrie 2023 |
Gurasada – Simeria | 40,88 | Asocierea FCC Construccion SA, Webuild SpA și Contratas y Ventas SA | 61,06% | Contract în derulare. Estimare septembrie 2023 |
Subsecţiunea: 1. Braşov – Apaţa
Subsecțiunea: 3. Caţa – Sighişoara |
84 | Asocierea Alstom Transport – Aktor Technical Societe Anonyme – Arcada Company – Euro Construct Trading 98 S.R.L, denumită Asocierea RailWorks | 13,60% | Contract în derulare. Estimare aprilie 2024 |
Subsecțiunea 2. Apața – Cața | 28 | Asocierea RailWorks (Asocierea Aktor S.A. (lider asociere), Alstom Transport S.A. și Arcada Company S.A | 9,50% | Contract în derulare. Estimare noiembrie 2024 |
Redeschiderea circulaţiei feroviare pe pod
peste râul Argeş, între Vidra şi Comana |
12,86 | PORR CONSTRUCT S.R.L | 19,58% | Contract în derulare. Estimare iulie 2023 |
Stadiul proiectelor de infrastructură feroviară. Peste 100 km, recepționați final în acest an
Analizând datele, rezultă că anul acesta vom asista la recepții finale pe tronsoane care însumează o lungime de 104,22 km, între Vințu de Jos și Coșlariu, Sighișoara și Ațel și Măcăsasa și Coșlariu.
De asemenea, tot în acest an vor fi gata luxcrările de instalații, automatizare și ERTMS pe o lungime totală de 166,86 km, între Simeria și Coșlariu și între Sighișoara și Coșlariu.
Circulația feroviară București-Giurgiu, programată să se reia anul viitor
Alte tronsoane sunt în stadii avansate de execuție, iar lucrările sunt programate pentru a fi finalizate în cursul anului viitor, așa cum se poate observa din tabel.
Poate cel mai așteptat proiect pentru anul 2023 este cel privind redeschiderea circulației feroviare pe linia directă 102 București – Giurgiu. Pe aici nu se circulă din 2005, de când s-a prăbușit podul peste râul Argeș de la Grădiștea. De atunci, pentru a ajunge la Giurgiu și, apoi, în Bulgaria, la Ruse, trenurile ocolesc pe Magistrala 100 până la Videle și apoi pe secția 103.