miercuri, iunie 7, 2023
spot_img

Stadiul proiectelor de infrastructură feroviară. Ce tronsoane sunt gata în acest an

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a dat publicității stadiul proiectelor de infrastructură feroviară, la nivelul lunii mai 2022. Modernizarea unor tronsoane de cale ferată se află la final, iar câteva vor avea recepția finală chiar în acest an. De fapt, unele sunt deja recepționate, însă nu s-au întocmit toate formalitățile.

Pe site-ul CNCF CFR SA a fost publicată Situația proiectelor de infrastructură cale ferată – mai 2022. Club Feroviar vă prezintă în tabelul alăturat, realizat pe baza datelor companiei de infrastructură, situația la zi a proiectelor de modernizare feroviară, precum și estimările privind punerea în funcțiune, tronson cu tronson.

Tronson Km Antreprenor Stadiu fizic Observații
Vințu de Jos – Simeria 42,26 Swietelsky 99,95% Recepție la terminarea lucrărilor realizată în octombrie 2020. Estimare recepție finală decembrie 2022
Coșlariu – Vințu de Jos 33,02 Impressa Pizzarotti &

C S.p.A Italia

99,95% Recepție la terminarea lucrărilor realizată în iunie 2021. Estimare recepție finală octombrie 2023
Instalații semnalizare, ERTMS, GSM-R,

centralizare electronică și Centrul de Control

Operațional Simeria, secțiunea Simeria – Coșlariu

75,28 Asocierea SC ALSTOM Transport SA – SC ALCATEL Lucent Romania SRL – SC PAS 97 IMPEX SRL 88,20% Contract în derulare.

Estimare pentru punere în funcțiune până în decembrie 2022.

Sighișoara – Ațel 25,314 Asocierea FCC CONSTRUCCION S.A. –

ALPINE BAU GmbH – AZVI SA

99,95% Recepție la terminarea lucrărilor realizată în noiembrie 2019. Estimare recepție finală

septembrie 2022

Ațel – Micăsasa 29,624 Asocierea FCC CONSTRUCCION S.A. –

ALPINE BAU GmbH – AZVI SA – SC STRACO GRUP SRL

99,95% Recepție la terminarea lucrărilor realizată în iulie 2020. Estimare recepție finală februarie 2023
Micăsasa – Coșlariu 36,645 Asocierea AKTOR –

ARCADA”

99,95% Recepție la terminarea lucrărilor realizată în octombrie 2019. Estimare recepție finală noiembrie 2022
Instalații, semnalizare, ERTMS, GSM-R,

centralizare electronică, secțiunea Sighișoara –

Coșlariu

91,583 Asocierea SC ALSTOM Transport SA – SC ALCATEL Lucent Romania SRL – SC PAS 97 IMPEX SRL 97,20% Contract în derulare.

Estimare pentru punere în funcțiune până în decembrie 2022.

Km 614-Bârzava 41,91 Asocierea Webuild SpA –FCC Construccion S.A. – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – Thales Systems Romania S.R.L 71,05% Contract în derulare. Estimare martie 2023
Bârzava – Ilteu 36,04 Asocierea Webuild SpA –FCC Construccion S.A. – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – Thales Systems Romania S.R.L 76,45% Contract în derulare. Estimare martie 2023
Ilteu – Gurasada 22,34 Asocierea AKTOR S.A., Alstom Transport S.A. și Arcada Company S.A. denumită ”Asocierea RailWorks” 52,15% Contract în derulare. Estimare decembrie 2023
Gurasada – Simeria 40,88 Asocierea FCC Construccion SA, Webuild SpA și Contratas y Ventas SA 61,06% Contract în derulare. Estimare septembrie 2023
Subsecţiunea: 1. Braşov – Apaţa

Subsecțiunea: 3. Caţa – Sighişoara

84 Asocierea Alstom Transport – Aktor Technical Societe Anonyme – Arcada Company – Euro Construct Trading 98 S.R.L, denumită Asocierea RailWorks 13,60% Contract în derulare. Estimare aprilie 2024
Subsecțiunea 2. Apața – Cața 28 Asocierea RailWorks (Asocierea Aktor S.A. (lider asociere), Alstom Transport S.A. și Arcada Company S.A 9,50% Contract în derulare. Estimare noiembrie 2024
Redeschiderea circulaţiei feroviare pe pod

peste râul Argeş, între Vidra şi Comana

12,86 PORR CONSTRUCT S.R.L 19,58% Contract în derulare. Estimare iulie 2023

 



Stadiul proiectelor de infrastructură feroviară. Peste 100 km, recepționați final în acest an

Analizând datele, rezultă că anul acesta vom asista la recepții finale pe tronsoane care însumează o lungime de 104,22 km, între Vințu de Jos și Coșlariu, Sighișoara și Ațel și Măcăsasa și Coșlariu.

De asemenea, tot în acest an vor fi gata luxcrările de instalații, automatizare și ERTMS pe o lungime totală de 166,86 km, între Simeria și Coșlariu și între Sighișoara și Coșlariu.



Circulația feroviară București-Giurgiu, programată să se reia anul viitor

Alte tronsoane sunt în stadii avansate de execuție, iar lucrările sunt programate pentru a fi finalizate în cursul anului viitor, așa cum se poate observa din tabel.

Poate cel mai așteptat proiect pentru anul 2023 este cel privind redeschiderea circulației feroviare pe linia directă 102 București – Giurgiu. Pe aici nu se circulă din 2005, de când s-a prăbușit podul peste râul Argeș de la Grădiștea. De atunci, pentru  a ajunge la Giurgiu și, apoi, în Bulgaria, la Ruse, trenurile ocolesc pe Magistrala 100 până la Videle și apoi pe secția 103.

Ultimele Articole