Club Feroviar vă prezintă stadiul proiectelor de infrastructură feroviară aflate în derulare în momentul de față, pe baza datelor centralizate de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA. Luna decembrie este plină de surprize: austriecii de la Porr Construct nu au avansat deloc la podul de la Grădiștea, în vreme ce RailWorks a înregistrat un progres semnificativ pe Brașov-Sighișoara.
CNCF CFR SA a făcut publică pe site-ul său Situația proiectelor de cale ferată aferentă lunii decembrie 2022, tronson cu tronson. Club Feroviar a comparat cu situația înregistrată la nivelul lunii noiembrie, pe care am publicat-o luna trecută. Ca impresie generală, avansurile consemnate în această lună sunt sensibil mai mari decât cele din lunile precedente. Pe unele tronsoane însă lucrările aproape că bat pasul pe loc, deși șantierele au fost deschise de ani buni.
Stadiul proiectelor de infrastructură feroviară, tronson cu tronson
Să vedem însă punctual ce s-a întâmplat pe șantierele feroviare, iar situația poate fi consultată în tabelul de mai jos, întocmit de Club Feroviar pe baza datelor CFR SA din lunile noiembrie și decembrie 2022.
Tronson | Km | Antreprenor | Stadiu fizic | Avans față de septembrie (puncte procentuale) |
Vințu de Jos – Simeria | 42,26 | Swietelsky | 99,95% | 0 |
Coșlariu – Vințu de Jos | 33,02 | Impressa Pizzarotti &
C S.p.A Italia |
99,95% | 0 |
Instalații semnalizare, ERTMS, GSM-R,
centralizare electronică și Centrul de Control Operațional Simeria, secțiunea Simeria – Coșlariu |
75,28 | Asocierea SC ALSTOM Transport SA – SC ALCATEL Lucent Romania SRL – SC PAS 97 IMPEX SRL | 97,20% | +3,00 |
Sighișoara – Ațel | 25,314 | Asocierea FCC CONSTRUCCION S.A. –
ALPINE BAU GmbH – AZVI SA |
99,95% | 0 |
Ațel – Micăsasa | 29,624 | Asocierea FCC CONSTRUCCION S.A. –
ALPINE BAU GmbH – AZVI SA – SC STRACO GRUP SRL |
99,95% | 0 |
Micăsasa – Coșlariu | 36,645 | Asocierea AKTOR –
ARCADA” |
99,95% | 0 |
Instalații, semnalizare, ERTMS, GSM-R, centralizare electronică, secțiunea Sighișoara –Coșlariu | 91,583 | Asocierea SC ALSTOM Transport SA – SC ALCATEL Lucent Romania SRL – SC PAS 97 IMPEX SRL | 98,60% | +0,3 |
Km 614-Bârzava | 41,91 | Asocierea Webuild SpA –FCC Construccion S.A. – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – Thales Systems Romania S.R.L | 79,85% | +3,30 |
Bârzava – Ilteu | 36,04 | Asocierea Webuild SpA –FCC Construccion S.A. – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – Thales Systems Romania S.R.L | 82,44% | +2,64 |
Ilteu – Gurasada | 22,34 | Asocierea AKTOR S.A., Alstom Transport S.A. și Arcada Company S.A. denumită ”Asocierea RailWorks” | 58,85% | +0,80 |
Gurasada – Simeria | 40,88 | Asocierea FCC Construccion SA, Webuild SpA și Contratas y Ventas SA | 70,90% | +2,80 |
Subsecţiunea: 1. Braşov – Apaţa
Subsecțiunea: 3. Caţa – Sighişoara |
84 | Asocierea Alstom Transport – Aktor Technical Societe Anonyme – Arcada Company – Euro Construct Trading 98 S.R.L, denumită Asocierea RailWorks | 19,28% | +2,47 |
Subsecțiunea 2. Apața – Cața | 28 | Asocierea RailWorks (Asocierea Aktor S.A. (lider asociere), Alstom Transport S.A. și Arcada Company S.A | 13,50% | +1,50 |
Redeschiderea circulaţiei feroviare pe pod peste râul Argeş, între Vidra şi Comana | 12,86 | PORR Construct S.R.L | 36,04% | 0 |
Porr Construct stagnează, Webuild-FCC și RailWorks avansează
Surpriza negativă a acestui clasament o aduc austriecii de la Porr Construct, care, potrivit situației oficiale a CNCF CFR SA, nu au avansat deloc față de luna trecută pe șantierul podului de la Grădiștea. Surpriza este cu atât mai mare cu cât în lunile trecute acest proiect înregistra cele mai mari avansuri.
În ceea ce privește surpriza pozitivă, aceasta vine din partea Asocierii RailWorks, care consemnează un avans semnificativ (de 2,47 puncte procentuale) pe șantierul Subsecțiunii 1 din Brașov-Sighișoara, Brașov-Apața și Cața-Sighișoara.
Însă primele locuri din acest clasament, din punctul de vedere al avansului lucrărilor, sunt ocupate de asocierea Webuild-FCC Construccion (în diferite variante), pe tronsoanele km 614-Bârzava, Gurasada-Simeria și Bârzava-Ilteu. Acestea sunt proiectele de infrastructură propriu-zisă, căci merită evidențiat și avansul înregistrat de Alstom (de trei puncte procentuale) pe șantierul de semnalizare Simeria-Coșlariu.