joi, iunie 5, 2025

Stadiul lucrărilor la metroul spre Otopeni

Metrorex a dat publicității marți stadiul lucrărilor la metroul spre Otopeni, magistrala 1 Mai – Tokyo, după o verificare a lucrărilor efectuată de către directorul general al societății, Mariana Miclăuș.

La viitoarea stație de metrou Aeroport Băneasa au început lucrările de turnare a betonului și de armare la grinda de ghidaj, precum și organizarea și aprovizionarea piloților forați, potrivit unei comunicări a Metrorex.

Stadiul lucrărilor la metroul spre Otopeni

Săptămâna trecută:

  • Lângă viitoarea Stație Tokyo și în vecinătatea Aeroportului Băneasa, au început activitățile de organizare a șantierului aferent centrului coordonator cu rol administrativ, denumit ’’sit principal’’ dedicat lucrărilor de structură de rezistență pentru Lotul 1.1: 1 MAI – TOKYO, din cadrul proiectului major de interes public „Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă (Magistrala 6. 1 MAI – OTOPENI): decopertări, măsurători topografice, pregătirea împrejmuirii cu gard;
  • La viitoarea stație Gara Băneasa s-a realizat studiul manual al fundației stației și s-au efectuat operațiuni de dezinsecție, dezinfecție și deratizare;
  • La viitoarea stație Piața Montreal s-au efectuat măsurători topografice, a fost demolată placa superioară a structurii subterane identificate pe amplasamentul stației și a fost evacuat materialul rezultat în urma acestei operațiuni; s-au instalat 469 de metri de gard între parc și carosabil, o poartă pentru acces auto și una pentru acces pietonal și s-au efectuat 239 de metri de excavații pentru sondare pentru rețele de utilități;

  • La viitoarea stație Expoziției au continuat lucrările de excavare mecanizată și de săpătură manuală pentru identificarea eventualelor rețele de utilități și este în lucru testul de permeabilitate a terenului;
  • Au început lucrările și pentru interstația Aeroport Băneasa – Tokyo; aici s-au îndepărtat 27 m gard existent, s-au instalat 94,5 m de gard de împrejmuire de șantier și s-au făcut sondaje de utilități;
  • La viitoarea stație Pajura au continuat activitățile de igienizare, s-au instalat 288 metri de gard, au continuat săpăturile pentru sondaje rețele utilități și s-au mobilizat utilajele pentru realizarea testului de permeabilitate a terenului, test în derulare;
  • La viitoarea interstație 1 Mai Pajura se fac pregătirile pentru testul de permeabilitate;

Metrorex promite difuzarea în mod constant a unor informații actualizate privind proiectul.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO. După aburul din vagoane, INDA Craiova scoate și noxele din reviziile de vagoane ale CFR Călători

Povestea INDA Craiova a început acum 33 de ani, când firma a fost înființată de un grup de ingineri pasionați de sistemul feroviar. S-a...

Ultimele Articole