vineri, octombrie 11, 2024
spot_img

Stadiul lucrărilor feroviare în august. Unele șantiere au luat vacanță, altele au avansat

Club Feroviar vă prezintă, ca de fiecare dată când apar informații noi, stadiul lucrărilor feroviare pentru modernizarea infrastructurii. După o lună iunie dezastruoasă, a fost un iulie catastrofal de-a dreptul, iar în august lucrurile s-au mai dezmorțit pe unele șantiere, însă pe altele constructorii par să fi intrat în vacanță.

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a publicat pe site-ul propriu Stadiul proiectelor de reabilitare/modernizare infrastructură feroviară, finanțate din fonduri externe nerambursabile. Pe baza acestor date, publicația noastră a realizat o comparație cu cele aferente lunii iulie (pe care le-am publicat AICI) și am calculat diferența în ceea ce privește stadiul fizic al lucrărilor.

Stadiul lucrărilor feroviare, tronson cu tronson

Toate datele le puteți consulta în tabelul de mai jos, urmând ca la final să tragem concluziile: 

Tronson Km Antreprenor Stadiu fizic Avans august 2024/iulie 2024 (puncte procentuale)
Instalații, semnalizare, ERTMS, GSM-R, centralizare electronică, secțiunea Sighișoara-Coșlariu 91,58 Asocierea Alstom Transport SA –Alcatel Lucent Romania SRL – SC PAS 97 Impex SRL 99,30% 0
Km 614-Bârzava 41,91 Asocierea Webuild SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – Thales Systems Romania SRL 95,25% 0,40
Bârzava-Ilteu 36,04 Asocierea Webuild SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – Thales Systems Romania SRL 91,98% 0,73
Ilteu-Gurasada 22,34 Asocierea Aktor SA, Alstom Transport SA și Arcada Company SA denumită ”Asocierea RailWorks” 72,68% 0,64
Gurasada-Simeria 40,88 Asocierea FCC Construccion SA, Webuild SpA și Contratas y Ventas SA 86,34% 0,14
Subsecţiunea 1. Braşov-Apaţa

Subsecțiunea 3. Caţa-Sighişoara

84 Asocierea Alstom Transport – Aktor Technical Societe Anonyme – Arcada Company – Euro Construct Trading 98 SRL, denumită Asocierea RailWorks 31,71% 0,81
Subsecțiunea 2. Apața-Cața 28 Asocierea RailWorks – Aktor SA (lider asociere), Alstom Transport SA și Arcada Company SA 36,60% 2,10
Redeschiderea circulaţiei feroviare pe pod peste râul Argeş, între Vidra şi Comana 12,86 PORR Construct SRL 100% 0,10
Lucrări în stațiile CF Fetești și Ciulnița 2,438

km Fetești

2,430 km

Ciulnița

Asocierea SC Arcada Company SA și SC ISPCF SA 60,00% 3,5
Lot 1 Caransebeș-Lugoj 39,56 Asocierea Rail Works, lider SC Alstom Transport SA 0,00% 0
Lot 2 Lugoj-Timișoara Est 53,91 FCC Construccion S.A. 9,50% 2,55
Lot 3 Timișoara Est-Ronaț Triaj Gr.D 13,86 Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA

– Timișoara – Arad Lot 3

1,10% 0
Lot 4 Ronaț Triaj D-Arad 54,86 Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA

– Timișoara – Arad Lot 4

1,20% 0
Lot 1 Cluj Napoca-Aghireş 30,41 Asocierea Alstom Transport (lider) și Arcada Company S.A., denumită

Asocierea Railworks

13% 2
Lot 2 Aghireş-Poieni 36,53 Asocierea Alstom Transport și Arcada Company S.A. (lider), denumită

Asocierea Railworks

17% 0
Lot 3 Poieni-Aleșd 52,74 Asocierea FCC Construccion (lider)- Gülermak Agir

Sanayi Inșaat Ve Taahhüt A.Ș.- CNN Altyapi Yatirimlari

Ve Inșaat Anonim ȘIRKETI, denumită Asocierea FCC

Construccion-Gülermak CCN lot 3

2,50% 0
Lot 4 Aleșd-Frontieră Ungaria 46,74 Asocierea WEBUILD SPA – Impresa Pizzarotti & C.S.p.A. – SALCEF

S.p.A, denumită Asocierea Webuild SPA-Impresa Pizzarotti & C SPA

– Salcef SPA- Cluj Napoca-Episcopia Bihor Lot 4

6,22% 1,22


Avans de 4 puncte procentuale pe Aghireș-Poieni

Constructorul de pe Lotul 2 Aghireș-Poieni susține că, de fapt, stadiul fizic al lucrărilor pe acest tronson de 36,53 km a ajuns în luna august la 21% și că în tabelul publicat pe site-ul CNCF CFR SA, unde figurează 17% (la fel ca în luna anterioară) s-ar fi strecurat o eroare.

În aceste condiții, avansul șantierului față de luna iulie este de 4 puncte procentuale, nu 0, fapt ce propulsează Asocierea Alstom Transport și Arcada Company S.A. (lider), denumită Asocierea Railworks, pe locul 1 în Topul constructorilor harnici.

Tronsonul Vidra-Comana a fost recepționat

O veste bună. Proiectul Redeschiderea circulaţiei feroviare pe pod peste râul Argeş, între Vidra şi Comana a ajuns la un stadiu fizic al lucrărilor de 100%, în condițiile în care în iulie el figura la 99,90%. În aceste condiții, avem de-a face cu o recepție în toată regula pe acest tronson.

De fapt, el fuseset finalizat mai devreme, iar de la 1 iunie au circulat primele trenuri cu călători. Lucrările au fost realizate de Porr Construct. La acest proiect mai erau de făcut lucrări conexe, cum ar fi amenajarea albiei râului Argeș în zona supratraversată de podul nou de la Grădiștea. Acestea nu au avut însă implicații în circulația feroviară.



Top 3 șantiere performante

Analizând datele prezentate în tabelul de mai sus, se poate vedea cu ochiul liber că pe multe tronsoane avansul șantierelor feroviare în august 2024 față de iulie a fost zero sau, în cazurile mai fericite, subunitar. Canicula se pare că a topit elanul unor constructori.

Totuși, pe unele șantiere, lucrările s-au mai mișcat cât de cât, drept pentru care le vom grupa, ca de obicei, în topul celor mai harnici constructori feroviari:

  1. Lotul 2 Aghireș-Poieni, pe care lucrează Asocierea Railworks, cu un plus de 4 puncte procentuale față de luna anterioară;
  2. Lucrări în stațiile CF Fetești și Ciulnița, realizate de asocierea Arcada Company-ISPCF, cu un avans de 3,5 puncte procentuale față de iulie;
  3. Lugoj-Timișoara Est, unde lucrează spaniolii de la FCC Construccion, cu un plus de 2,55 puncte procentuale.

IN THE SPOTLIGHT

Ciclul universitar la Facultatea de Căi Ferate, Dumuri și Poduri a început cu „Bazele Carierei Inginerului CFDP”

Am putea spune că a devenit deja o tradiție pentru Facultatea de Căi Ferate, Drumuri și Poduri să deschidă ciclul universitar cu „Bazele Carierei...

Ultimele Articole