duminică, decembrie 1, 2024
spot_img

Risc de închidere a circulației feroviare. SRCF Iași lansează lucrări de înlocuire de traverse

Pentru a se evita ajungerea în situația în care să se impună închiderea circulației feroviare, SRCF Iași lansează lucrări de înlocuire de traverse între Gârleni și Buhuși.

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat marți anunțul de licitație ce are ca obiect ”Linia 507 Bacău-Bicaz, interval stație Gârleni-Buhuși, km. 19+015 – km. 19+235 – lucrări de înlocuire traverse de beton necorespunzătoare”. Valoarea totală estimată a contractului este de 310.084,03 lei, echivalentul a peste 60.000 de euro.

În anunț se arată că starea căii este la limita instrucțională privind siguranța circulației feroviare din cauza traverselor de beton necorespunzătoare. Totodată, materialul mărunt de cale din alcătuirea suprastructurii căii înregistrează o uzură foarte ridicată, iar prisma de piatră spartă este colmatată. Suprastructura liniei CF este tip 49, CFJ, traverse de beton linie neelectrificată, prindere indirectă. Lucrările se efectuează în conformitate cu prevederile ”Instrucțiunilor de întreținere a suprastructurii căi ferate – nr. 300” și se execută în scopul remedierii unor deformații aflate la limita toleranțelor, precum și pentru prevenirea unor deranjamente locale. Lucrările prevăzute a se efectua nu se supun autorizării conform prevederilor din Legea nr. 50/1991 actualizată – privind autorizarea executării lucrărilor de construcții.

”Neluarea măsurilor de înlocuire a suprastructurii CF va impune în prima etapă restricționarea vitezei de circulație a trenurilor și a tonajului, conducând în cazul înrăutățirii stării căii la închiderea circulației feroviare. Prin lucrările care se execută, starea tehnică a suprastructurii căii și geometria căii trebuie să se încadreze în cerințele impuse de reglementările și toleranțele admise în exploatare conform normativelor, astfel încât circulația trenurilor să se realizeze în condiții de siguranță cu vitezele și tonajele stabilite”, se precizează în anunț.



Condiții de participare la licitație

Pentru participarea la procedură, se solicită experiență similară. Ofertanții trebuie să demonstreze că în ultimii cinci ani (calculați până la data limită de depunere a ofertelor), au executat lucrări de natură sau complexitate similare cu obiectul procedurii în domeniul feroviar în valoare cumulată de minimum 310.000 de lei (fără TVA), îndeplinirea acestui nivel valoric urmând a fi demonstrată prin însumarea valorilor lucrărilor similare cu obiectul procedurii, realizate în cadrul unuia sau mai multor contracte.

De asemenea, ofertantul va prezenta dovada implementării unui sistem de management al calității în conformitate cu SR EN ISO 9001 sau echivalent pentru activitățile principale ce fac obiectul contractului, fie prin prezentarea unui certificat emis de un organism de certificare acreditat, fie prin alte mijloace de probă ce pot fi furnizate.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 23 decembrie 2024, ora 15:00. Ofertele trebuie să fie valabile până pe 23 aprilie 2025.

IN THE SPOTLIGHT

ANALIZĂ Ce au promis PSD, PNL și USR pentru calea ferată în 2020 și ce s-a făcut

Programul de guvernare PSD, aidoma celor ale PNL și USR, promiteau înaintea alegerilor generale din 2020 lapte și miere pentru transportul feroviar. Între timp,...

Ultimele Articole