vineri, august 30, 2024
spot_img

SRCF Galați caută constructor pentru modernizarea gării Făurei, nod feroviar

Sucursala Regională de Căi Ferate Galați caută constructor pentru modernizarea gării Făurei, nod feroviar din sud-estul țării.

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce are ca obiect ”Modernizarea/reabilitarea a 47 de stații de cale ferată din România – Lot SRCF Galaţi, stațiile Râmnicu Sărat, Adjud, Făurei, Mărăşeşti – staţia Făurei”. Valoarea totală estimată a contractului este de 80.233.940,25 lei, echivalentul a puțin peste 16 milioane de euro, iar finanțarea va fi asigurată prin Programul Transport 2021-2027.

Anterior, SRFC Galați lansase și licitațiile aferente stațiilor Râmnicu Sărat, Adjud și Mărășești de pe Magistrala 500, după cum a scris Club Feroviar.



Lucrările care se vor face pentru modernizarea gării Făurei

Revenind la Făurei, proiectul are următoarele obiective specifice: • modernizarea clădirii de călători din stația CF Făurei cu accentul pus pe spațiile destinate serviciilor pentru călători, pe zona comercială, dar și a facilităților pentru persoanele cu mobilitate redusă, handicap vizual, auditiv; • asigurarea cu sisteme noi de ventilație/încălzire; • înlocuirea instalațiilor electrice, sanitare, termice etc; • amenajarea de zone de parcare pentru autoturisme; • eficientizarea spațiilor ca urmare a recompartimentărilor spațiilor interioare; • montarea de coșuri de gunoi, bănci și adăposturi închise pentru călători; mobilierul va fi antivandalism; • modernizarea echipamentului de telecomunicații inclusiv pentru informarea călătorilor; • asigurarea elementelor de siguranță și confort pentru călători reprezentate de balustrade, garduri de siguranță între linii, rampe pentru persoane cu dizabilități etc. • reabilitarea pasarelei existente; • se vor construi peroane care să respecte normele de interoperabilitate, precum și să asigure confort sporit și acces facil pentru pasageri, inclusiv pentru pasagerii cu dizabilități locomotorii; • se vor refacționa liniile 1, II, II, III, IV și V pe zona cuprinsă între aparatele de cale din capătul X al stației (exclusiv) și zona aparatelor de cale din capătul Y (inclusiv); • se va reconfigura zona aparatelor de cale din cap Y; • montarea de panouri fonoabsorbante; • pentru reducerea costurilor cu consumul de energie electrică, cât și pentru a asigura o energie „verde”, a fost prevăzut un sistem fotovoltaic.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 19 septembrie 2024, ora 15:00. Ofertele trebuie să fie valabile până pe 19 martie 2025.

IN THE SPOTLIGHT

Recalcularea pensiilor: Ce riscă mecanicii de locomotivă pensionari care lucrează la privat

Recalcularea pensiilor tuturor românilor este în curs, iar deciziile au început să le fie livrate pensionarilor prin Poșta Română. Numai că așteptările au fost...

Ultimele Articole