vineri, iunie 13, 2025

SRCF Craiova a reluat procedura pentru modernizarea gării Caracal. Precedenta fusese anulată

Sucursala Regională de Căi Ferate Craiova a reluat procedura pentru modernizarea gării Caracal, după ce precedenta fusese anulată.

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce are ca obiect ”Modernizarea/reabilitarea a 47 de stații de cale ferată din România – Lot SRCF Craiova, stația Caracal (proiectare și execuție lucrări)”.

Valoarea totală estimată a contractului ce se intenționează a fi încheiat este cuprinsă între 6.862.260,22 și 7.490.089,29 lei. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 29 august 2024, ora 15:00. Ofertele trebuie să fie valabile până pe 29 decembrie 2024.



Prima licitație a fost anulată

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunțat pe 8 aprilie că SRCF Craiova a lansat licitațiile pentru modernizarea gărilor Roșiori Nord, Caracal și Filiași, investiție în valoare totală estimată de 47.526.140,73 lei, echivalentul a aproximativ 9,5 milioane de euro.

Toate licitațiile au avut ca termen limită pentru depunerea ofertelor data de 10 iunie 2024, ora 15,00. Procedurile pentru stațiile Roșiori Nord și Caracal au fost anulate, ”deoarece la data limită de depunere a ofertelor nici unul din ofertanții înscriși nu a criptat oferta financiară/sau nu a răspuns la toți factorii de evaluare electronici, după caz”.

În schimb, așa cum am scris atunci, la licitația pentru modernizarea stației CF Filiași a fost depusă o singură ofertă, din partea Asocierii CMA Construct Development (lider), GDO MOV Impex SRL, GLB Transark.

Ce presupune modernizarea gării Caracal

În prezent, stația de cale ferată Caracal nu se ridică la standardele de interoperabilitate impuse transportului feroviar de călători, prezentând o serie de carențe în ceea ce privește confortul, accesibilitatea, precum și exploatarea acesteia ca terminal de transport.

Lucrările propuse au ca scop principal îmbunătățirea condițiilor de exploatare în stații și furnizarea de servicii de calitate pentru călători, prin aducerea stațiilor la parametrii de funcționare care să respecte normele de exploatare românești, internaționale și europene în domeniul feroviar. Clădirea de călători este formată dintr-un corp cu regim de înălțime S parțial+P+1E parțial. Aria construită este de 248 mp, iar aria desfășurată (inclusiv subsolul) este de 535mp. Reabilitarea clădirii existente include lucrări de consolidare recomandate de expertul tehnic și rezultate în urma modificărilor de compartimentări interioare și de reconfigurare a golurilor în pereți și planșee, lucrări concepute în scopul refuncționalizării și modernizării clădirii și refacerii instalațiilor. Se vor executa următoarele lucrări: repararea fisurilor existente în elementele structurale din beton, dacă se găsesc asemenea elemente după decopertarea integrală, revizuirea și repararea locală a zonelor de zidărie de cărămidă degradată: fisuri, crăpături, dislocări, exfolieri etc., relevante sau constatate după decopertare. Aceste lucrări constau în injectări, refacerea rosturilor de mortar, plombări locale, tencuieli armate, rezidiri, reconstituiri de legături; – revizuirea/repararea planșeelor de lemn de peste parter și de peste etaj; – revizuirea/repararea șarpantei și a copertinei de lemn.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO. După aburul din vagoane, INDA Craiova scoate și noxele din reviziile de vagoane ale CFR Călători

Povestea INDA Craiova a început acum 33 de ani, când firma a fost înființată de un grup de ingineri pasionați de sistemul feroviar. S-a...

Ultimele Articole