CFR Călători a trimis 25 de angajați la specializare pentru locomotivele modernizate la Reloc, Elasmo de 6000 kW, cu bani din Planul Național de Redresare și Reziliență.
Este vorba de instructori regionali de tracțiune, șefi de SELC, mecanici instructori, mecanici de locomotivă și șefi de secții de reparații de la sucursalele regionale București, Craiova, Iași, Cluj și Brașov.
Ei vor fi specializați în trei grupe, astfel:
Grupa 1: 24-28 februarie, 3-7 martie, 10-14 martie;
Grupa 2: 3-7 martie, 10-14 martie, 17-21 martie;
Grupa 3: 10-14 martie, 17-21 martie, 24-28 martie.
Locomotivele modernizate la Reloc: echipamente de top, finisaje de mântuială
Locomotiva modernizată la Reloc Craiova este una de tip “Lema” (Locomotivă Electrică cu Motoare Asincrone – Electric Locomotive with Asynchronous Motors).
Toate cele 19 locomotive de 5100 kW ale CFR Călători modernizate la Reloc vor fi echipate cu un transformator de tracțiune, două convertizoare de tracțiune de tip CC 1500 MS și șase motoare de tracțiune de tipul AMX 500. Noile transformatoare, convertizoare și motoare electrice furnizate de ABB vor ajuta locomotivele să atingă viteze maxime de 160 km/oră, față de cele actuale, de 120 km/oră. Dincolo de performanțele tehnice, pe care nu le contestăm, la finisaje s-a făcut treabă de mântuială, tabla fiind vălurită, așa cum am mai scris.
În decembrie 2023, CFR Călători a semnat mai multe contracte de prestări servicii, ca parte a unui proiect din PNRR care prevede, printre altele, modernizarea a 55 de locomotive, dar și a 139 de vagoane de călători. Materialul rulant va fi modernizat la Atelierele CFR Grivița, Electroputere VFU Pașcani, Remarul 16 Februarie Cluj (pentru vagoane), Reloc Craiova, Softronic Craiova și SCRL Brașov (pentru locomotive).