miercuri, ianuarie 15, 2025
spot_img

Spania finanțează lucrări feroviare în Valencia pentru a restabili conexiunile

Ministerul Transporturilor și Mobilității Durabile din Spania (Mitma) oferă o finanțare de 185 de milioane de euro care va fi utilizată pentru repararea și reconstrucția rețelei de mare viteză și a Cercanías Valencia, care s-a confruntat cu daune masive în timpul fenomenului Dana, care a provocat inundații catastrofale în întreaga zonă.
„Investiția extraordinară” de 184,6 milioane de euro a fost mobilizată pentru repararea și reconstrucția infrastructurilor feroviare din Valencia, inclusiv a șinelor, stațiilor și peroanelor, a sistemelor de semnalizare și de comunicații.
În Valencia Cercanías, lucrări care s-au desfășurat de la început în trei schimburi – zi și noapte – și care au permis deja refacerea legăturii de mare viteză cu Madrid și a 222,3 km de șine Cercanías din liniile C1, C2, C5 și C6.
Începând cu 27 noiembrie 2024, serviciul feroviar între Carcaixent și Alzira a fost restabilit pe linia C2, adăugându-se un nou tronson de 4 km și crescând kilometrii de căi ferate operaționale la 226,3 km.

Adif continuă să lucreze și își concentrează eforturile pentru a finaliza reconstrucția liniei Valencia Cercanías, care acoperă 122 km din liniile C1, C2 și C3 care sunt încă în construcție, astfel încât acestea să fie complet operaționale înainte de Crăciun, în cazul liniilor C1 și C2, și parțial, până la așezarea Aldaia, în cazul liniei C3. Această ultimă linie este deosebit de afectată, cu mai multe viaducte distruse, precum cel din Cheste.
Investițiile alocate liniilor C1 și C2 din Valencia depășesc 54 de milioane de euro, lucrările fiind concentrate în prezent pe finalizarea reconstrucției tronsoanelor Silla – Valencia și Alzira – Valencia.
În acest moment, cele trei șine dintre Valencia Font de Sant Lluís și Alfafar au fost înlocuite și sunt în curs de compactare și sudare. Între Alfafar și Massanassa, se montează linia 2, linia 1 fiind deja montată, și continuă curățarea suporturilor de pe podul din râpa Poyo, pe lângă alte lucrări de curățare și îndepărtare a resturilor. Între timp, în stația Algemesí, continuă înlocuirea șinelor principale și curățarea unei șine de legătură. Între Algemesí și Alzira, balastul este extins și condiționat pentru montarea ulterioară a liniei 2.
La rândul său, aproximativ 81 de milioane de euro sunt alocate redeschiderii liniei C3, care este cea mai afectată linie din rețeaua Valencia Cercanías. În stația Aldaia și pe tronsonul Aldaia – Xirivella, continuă lucrările de pozare și condiționare a balastului, precum și asamblarea liniei. Obiectivul Adif este de a profita de reconstrucția liniei pentru a continua electrificarea acesteia.
Adif a efectuat, de asemenea, inspecția podurilor și a altor structuri, pentru a asigura funcționarea deplină și siguranța acestora, pentru care au fost alocate 1,7 milioane de euro. În timpul acestor inspecții, care sunt încă în curs de desfășurare, au fost identificate până în prezent trei poduri de pe linia Valencia – Utiel care vor trebui reconstruite complet, la un cost estimat de 27 de milioane de euro și care include podul Barranco Grande și cele două de peste esplanada Cheste.

Traficul pe linia de mare viteză Valencia – Madrid a fost reluat la 14 noiembrie, după o investiție de 16,3 milioane EUR pentru repararea avariilor la tunelurile Chiva și Torrent, precum și lucrări în zone specifice. Aceste lucrări au permis refacerea a 149 km de cale ferată de mare viteză care au devenit inutilizabili în urma furtunii Dana care a lovit provincia Valencia la 29 octombrie.
În plus, s-au alocat 2,9 milioane de euro pentru îndepărtarea și depozitarea, la punctele stabilite, a aproape 1.300 de vehicule și a tot felul de bunuri care au fost lăsate pe șine. Recent, liniile C5 și C6 au fost restaurate.
Dana a devastat zona Valencia în timpul celor opt ore de ploaie cu inundații masive care au luat 230 de vieți, iar acum peste 2.000 de locuitori nu se mai pot întoarce acasă. Sistemul de transport a fost distrus, toate liniile Valencia Cercanías și conexiunile de mare viteză fiind închise din cauza impactului.
La 12 noiembrie, ministrul Transporturilor și Mobilității Durabile, Óscar Puente, a declarat că lucrările sunt în curs de desfășurare pentru restabilirea a 99% din serviciile feroviare de navetiști, „un pas foarte important în recuperarea mobilității în zona metropolitană a Valenciei, deoarece 82.000 de pasageri folosesc zilnic rețeaua Cercanías”.
Începând cu 13 noiembrie, aproape toate serviciile au început să fie operaționale cu trenul și cu autobuzul. Dintre acestea, 52% au fost deservite de tren și 47% de șosea. Serviciile de autobuz vor fi gratuite.
Începând cu 13 noiembrie, 222,3 km din liniile Cercanías au fost recuperați după daunele provocate de ploile devastatoare, inclusiv 125,4 km din liniile C6 și C5, ale căror servicii au fost activate la 2 noiembrie.

IN THE SPOTLIGHT

Rușine! Numărul de km de cale ferată modernizată în 35 de ani, la jumătate față de cel al autostrăzilor

Anul 2025 a început cu un record negativ pentru transportul feroviar în comparație cu cel rutier: numărul de km de cale ferată modernizată este...

Ultimele Articole