vineri, august 30, 2024
spot_img

Stadiul șantierelor feroviare, prezentat eronat de Sorin Grindeanu la Oradea

Stadiul șantierelor feroviare a fost prezentat electoral, vădit și voit eronat, de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, la Oradea.

Deși, dintre cele patru loturi ale șantierului de modernizare și electrificare a căii ferate Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor-Frontieră, cele două loturi din județul Cluj sunt cele mai avansate, ministrul a susținut contrariul.

Din cele patru loturi ale șantierului de electrificare a liniei ferate dintre Cluj-Napoca și Episcopia Bihor, cele de pe teritoriul județului Bihor „merg cel mai bine”, a spus vineri Sorin Grindeanu la Oradea, unde a participat la conferința de alegeri din cadrul PSD Bihor. ”Pe cele patru loturi finanțate prin PNRR, pentru că este important să spunem asta, cele care merg cel mai bine sunt astea de aici, de la dumneavoastră din județ. Se intră în faza efectiv de execuție”, a declarat Grindeanu, întrebat de publicația locală Bihoreanul cum evoluează acest șantier.

Reabilitarea și electrificarea liniei de cale ferată Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor, inclusiv dublarea parțială a liniei, este structurată pe patru loturi delimitate geografic, dintre care două (Poieni – Aleșd, Aleșd – frontieră) sunt pe raza județului Bihor. Potrivit ministrului Transporturilor, probleme au fost până acum pe un tronson din județul Cluj, unde a fost nevoie de ”un studiu geo mai aprofundat”, zona fiind inundabilă. „De aceea, acolo a existat un delay (n.r. – o întârziere), dar în rest este în fază de execuție”, a declarat Grindeanu.



Când albu-i negru și negru-i alb

Numai că cifrele oficiale contrazic declarațiile făcute de Sorin Grindeanu la Oradea. Potrivit ultimei monitorizări a CNCF CFR SA, aferentă lunii iunie 2024, prezentată recent de Club Feroviar, lucrurile stau taman pe dos.

Pe loturile din județul Cluj, unde lucrează Asocierea Alstom Transport (lider) și Arcada Company S.A., denumită Asocierea Railworks, stadiul fizic al lucrărilor este mai avansat față de cele din Bihor. Pe Lotul 1 Cluj Napoca-Aghireş (30,41 km) avem un stadiu fizic de 8%, iar pe Lotul 2 Aghireş-Poieni (36,53 km) stadiul este de 15%. Ce-i drept, atât era și la nivelul lunii mai.

Să vedem acum lotuurile din județul Bihor. Pe Lotul 3 Poieni-Aleșd (52,74 km) lucrează Asocierea FCC Construccion (lider)- Gülermak Agir Sanayi Inșaat Ve Taahhüt A.Ș.-CNN Altyapi Yatirimlari Ve Inșaat Anonim ȘIRKETI, denumită Asocierea FCC Construccion-Gülermak CCN lot 3, iar stadiul lucrărilor este de 1,64%, cu 0,64 puncte procentuale mai mult ca în mai. Pe Lotul 4 Aleșd-Frontieră Ungaria (46,74 km) lucrările sunt executate de Asocierea Webuild SPA – Impresa Pizzarotti & C.S.p.A.–Salcef S.p.A, denumită Asocierea Webuild SPA-Impresa Pizzarotti & C SPA–Salcef SPA-Cluj Napoca-Episcopia Bihor Lot 4, stadiul fizic este de 3%, la fel ca în mai.

IN THE SPOTLIGHT

Recalcularea pensiilor: Ce riscă mecanicii de locomotivă pensionari care lucrează la privat

Recalcularea pensiilor tuturor românilor este în curs, iar deciziile au început să le fie livrate pensionarilor prin Poșta Română. Numai că așteptările au fost...

Ultimele Articole