Două locomotive fabricate de Softronic pentru Green Cargo Suedia, pe inelul de testări de la Făurei

Două locomotive fabricate la Craiova de Softronic pentru Green Cargo Suedia sunt pregătite pe inelul de testări feroviare de la Făurei.

Softronic pentru Green Cargo

”Astăzi prezentăm 2 premiere, Transmontana 039 E-Prail si Transmontana 040 pentru Green Cargo Suedia, pe inelul de testari feroviare de la Faurei, cele mai recente locomotive asincrone iesite de pe linia de productie din Softronic Craiova in 2019. Sunt eternele teste și autorizări TSI (Technical Specifications for Interoperability) din cadrul ERA (European Union Agency for Railways), agenții care reglementează tot ce înseamnă interoperabilitate la nivel European”, se arată pe pagina de Facebook a producătorului craiovean de locomotive Softronic.

Pe de altă parte, România Feroviară notează că de la Softronic veștile sunt bune și în ceea ce privește RES 003: ”Daca ritmul se menține, pe la jumatatea sau sfârșitul lunii iunie ar trebui să vedem rama realizând primele teste de traseu”.

Opt locomotive Softronic pentru Green Cargo Suedia

În 2017, producătorul român de locomotive Softronic a primit o mcomandă de două locomotive pentru compania de stat din Suedia.

Apoi, în primăvara anului trecut, Softronic a anunțat că va livra încă şase locomotive Transmontana operatorului suedez Green Cargo. Green Cargo investește în alte șase locomotive Transmontana, care ar putea fi livrate în toamna acestui an, scria presa suedeză.

Directorul general al Green Cargo, Jan Kilström, spune că noile locomotive oferă o capacitate și securitate sporite, precum și costuri de transport mai mici pentru companie. Locomotiva are, de asemenea, o serie de adaptări tehnice pentru climatul nordic şi un impact mai redus asupra mediului, deoarece se utilizează mai puțină energie, spune Jan Kilström. Softronic a început în octombrie 2017 producţia primelor două locomotive Transmontana pentru compania suedeză de stat Green Cargo, contract în valoare de aproximativ şase milioane de euro.

Locomotiva Transmontana are o putere de tracţiune de până la 3.000 de tone sau „de două ori puterea de tracţiune a unei locomotive RC convenţionale”, potrivit producătorului, care susţine că este cea mai performantă locomotivă pentru transport de marfă în condiţii grele, ce poate tracta garnituri foarte grele de 2.000 – 2.500 tone pe căi ferate dificile, cu pante mari, cu gheaţă, zăpadă sau frunze.

Înfiinţată în anul 1999, compania Softronic este singurul producător de locomotive şi rame electrice din România. Recent, Softronic a semnat pentru o finanţare de 14 milioane de euro de la Raiffeisen Bank, sumă care va fi garantată de EximBank prin emiterea unor garanţii în numele şi în contul statului român. Creditul este destinat acoperirii costurilor de producţie şi livrare a şase locomotive electrice, care vor intra în dotarea companiei Green Cargo AB din Suedia.

În iunie 2017, Softronic a semnat un contract cu operatorul feroviar Green Cargo pentru livrarea a opt locomotive Transmontana. Primele două unități au fost deja produse şi livrate, următoarele şase urmând să fie distribuite până la mijlocul anului 2020.

Potrivit ultimelor date disponibile la Ministerul Finanțelor, Softronic a avut în 2017 o cifră de afaceri de 67,42 milioane de lei (aproximativ 15 milioane de euro), un profit de 3,65 milioane de lei și 176 de salariați.