Compania craioveană Softronic este singura companie autohtonă care a depus ofertă la licitația de rame electrice organizată de Asociația Intercomunitară pentru Transport Public București Ilfov (TPBI).
TPBI a primit un total de nouă propuneri de preț din partea a cinci companii pentru ramele de minimum 110 locuri și minimum 180 de locuri. Ofertele au fost depuse de PESA (Polonia), CAF (Spania), Skoda Transportation (Cehia), Alstom Transport (Franța, filiala România) și Softronic (România). Ultima companie a depus propunere doar în cazul ramelor de minimum 180 de locuri.
Solicitările TPBI au fost trimise unui număr de 14 operatori economici. Au existat nume importante care nu au ofertat, precum Stadler Rail AG, CRRC Zelc, Talgo, Hitachi. Solicitări au mai fost trimise și companiilor Remarul 16 Februarie, Astra Vagoane Călători și Electroputere VFU.
Raportul procedurii nu menționează sumele solicitate pentru rame, deși în același raport se menționează că aceste sume sunt publicate în anexă.
Informațiile oferite vor fi analizate detaliat pentru utilizarea lor în etapa de inițiere și pregătire a achiziției, spune TPBI.
Vagoane tip metrou
Un aspect interesant solicitat de TPBI este configurația vagoanelor. Formatul vagonului va fi deschis tip metrou, iar fiecare vagon va avea cel puțin 40% podea joasă. Alternativ formatului tip metrou, pasagerii vor putea sta pe scaune 2+2. Fiecare ramă va avea patru locuri de biciclete, iar cel puțin 3% dintre locuri vor fi rabatabile. Viteza maximă de circulație va fi de 160 de kilometri pe oră.
Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București Ilfov (TPBI) a publicat în luna februarie pe platforma națională de achiziții publice un anunț de consultare a pieței, având ca obiect determinarea valorii estimative pentru achiziția de material rulant nou, destinat transportului feroviar metropolitan de călători – rame electrice EMU și cotație pentru mentenanța acestora. Mentenanța va fi ofertată pentru 15 ani, cu posibilitate de extindere la 30 de ani.
Se dorește obținerea unei valori estimative pentru două tipuri de rame electrice EMU, respectiv:
TIP 1 – capacitate de transport formată din minimum 110 locuri pe scaune fixe, minimum două locuri pentru persoane cu mobilitate redusă și 100 de locuri în picioare (la patru persoane/mp) și a serviciului de mentenanță necesar funcționării acesteia pentru o perioadă de 15 ani, cu posibilitatea de extindere la 30 de ani.
TIP 2 – capacitate de transport formată din minimum 180 de locuri pe scaune fixe, minimum patru locuri pentru persoane cu mobilitate redusă și 200 de locuri în picioare (la patru persoane/mp) și a serviciului de mentenanță necesar funcționării acesteia pentru o perioadă de 15 ani, cu posibilitatea de extindere la 30 de ani.
Vehiculele vor fi destinate transportului feroviar metropolitan de călători în regiunea București-Ilfov. Trebuie menționat că alte proceduri de consultare a pieței pentru trenuri destinate transportului metropolitan sunt în derulare la Autoritatea pentru Reformă Feroviară.