SNCF va opera un tren pentru testarea ETCS

SNCF Réseau si SNCF Mobilités au inaugurat un tren suburban TER special echipat pentru testarea ETCS pe reteaua feroviara franceza. Noul „laborator rulant” a fost asamblat si echipat in cadrul Centrului Industrial si Tehnic al SNCF din orasul Nevers. Potrivit administratorului national de infrastructura feroviara, trenul special este rezultatul unei investitii de 11 milioane de euro si a 70.000 de ore de munca. Denumit X72633 / 634, trenul va inlocui alt vehicul de teste al SNCF. Acesta nou este echipat cu 27 de senzori si antene instalate sub sasiul vagonului, 23 de antene instalate pe acoperis, precum si cinci senzori montati pentru a monitoriza boghiurile, osiile si rotile trenului.

Dupa ce va fi dat in folosinta, catre sfarsitul lui 2018, trenul va incepe testele de validare a sistemului ETCS. In acelasi timp, acesta va utiliza tehnologia de productie franceza TVM 430 de semnalizare instalata la nivelul cabinei mecanicului, tehnologie ce ii va permite sa opereze pe reteaua feroviara de mare viteza.

ETCS Nivelul 1 este deja instalat pe bypass-ul feroviar Nîmes-Montpellier si ar trebui sa fie dat in folosinta in perioada 2020-2022 si pe sectiunea Longuyon-Basel, parte a coridorului Marea Nordului-Marea Mediterana.

ETCS Nivel 2 este deja in operare pe linia de mare viteza LGV Est (linie care leaga orasele Vaires-sur-Marne (de langa Paris) si Vendenheim (langa Strasbourg), linia de mare viteza Southern Europe Atlantic (cea care face legatura intre orasele Tours si Bordeaux), precum si pe linia de mare viteza Brittany-Pays de la Loire. Pana in 2025, sistemul ETCS Nivel 2 va fi instalat si pe liniile de mare viteza Paris-Lyon si Marsilia-Ventimiglia.