joi, ianuarie 16, 2025
spot_img

SNCF: un nou raport atrage atentia asupra mentenantei deficitare

06-sncfUn raport comandat de Biroul de Anchete asupra Accidentelor de Transport Terestru (BEA-TT), care este subordonat Ministerului Ecologiei, Dezvoltarii Durabile si Energiei din Franta, trage un semnal de alarma asupra mentenantei deficitare si erorilor umane care au provocat mai multe accidente implicand trenurile operate de SNCF.
Studiul, cu titlul “Analiza factorilor umani si organizationali aflati in cauza in patru incidente feroviare recente” a fost realizat de echipa de Ergonomie, Factori Organizationali si Umani (EFOH) a diviziei Ligeron a Sonovision. Documentul a fost finalizat in septembrie anul trecut, dar a fost facut public abia recent.
Analiza priveste incidentele petrecute la Denguin (Pyrénées-Atlantiques) pe 17 iulie 2014, cand un tren de mare viteza a fost lovit de un tren expres regional; la Achères-Grand-Cormier (Yvelines), pe 9 decembrie 2014, cand un tren din reteaua expres regionala (RER) A a fost deviat la macaz pe o linie gresita; la Lyon, pe 28 ianuarie 2015, cand un tren de mare viteza a deraiat in gara; si la La Possonnière (Maine-et-Loire), pe 23 februarie 2015, cand un tren expres regional a fost foarte aproape de a lovi un tren de mare viteza.
In cazul acestor incidente, raportul a pus in lumina erori umane repetate, probleme de organizare a mentenantei si operatii de mentenanta prost executate, absenta resurselor umane competente in domeniu (prin plecarea specialistilor din cadrul companiei sau mobilizarea acestora pe santierele mari, de construire a liniilor de mare viteza), lipsa formarii de personal nou, precum si existenta unor manuale de mentenanta care contin neclaritati.

IN THE SPOTLIGHT

Rușine! Numărul de km de cale ferată modernizată în 35 de ani, la jumătate față de cel al autostrăzilor

Anul 2025 a început cu un record negativ pentru transportul feroviar în comparație cu cel rutier: numărul de km de cale ferată modernizată este...

Ultimele Articole