ARGOS, proiectul de 1 miliard de euro, beneficiaza de implicarea companiilor Alstom, Ansaldo STS, Siemens si Thales si are ca scop dezvoltarea unei noi generatii de sisteme de centralizare electronica controlate computerizat.
In acest nou parteneriat, companiile din industria feroviara lucreaza alaturi de inginerii SNCF Réseau, la Paris, in patru echipe diferite, fiecare cu misiunea de a emite propuneri tehnice, acestea urmand a fi analizate de catre SNCF in 2019. Echipele ce vor fi apoi selectate vor trebui sa construiasca machete pentru a demonstra valabilitatea tehnica si economica a proiectelor lor. Abia apoi, in 2020, va alege un design final pentru prima generatie de sisteme de centralizare electronica, acestea urmand sa fie operationale incepand cu 2023.
SNCF spune ca vrea sa ridice standardele tehnice si economice pentru centralizarile electronice de noua generatie si, in acest sens, a stabilit trei obiective majore: reducerea cu 15% a bugetului pentru achizitii, intretinere si modernizare viitoare; reducerea costurilor, a personalului si a timpilor de executie pentru punerea in functiune a noilor sisteme interlocking pentru a limita impactul asupra traficului si imbunatatirea performantei generale a noilor echipamente, cu o mai buna securitate a informatiilor, mentenanta si functionare.
Proiectul beneficiaza de o finantare de 1 miliard de euro, se va desfasura pe o perioada de 15 ani, iar de aceste fonduri vor dispune si companiile implicate in partneriat. Cei 1 miliard de euro sunt parte a unei alocari bugetare, cu mult mai mare, in valoare de 7 miliarde de euro, tot pe durata a 15 ani si, prin intermediul careia SNCF intentioneaza sa reinnoiasca echipamentele pentru semnalizare.
In acest scop, SNCF Réseau va instala anual, in medie, 15 sisteme de centralizare electronica controlate computerizat. In acest fel, administratorul francez de infrastructura feroviara le va inlocui pe cele vechi, electromecanice. Tot anual, se vor investi 300 milioane de euro.
Iata si componenta celor patru echipe:
-Alstom
-Ansaldo STS cu Systra si Eiffage
-Siemens cu SafeRail si Est Signalisation
-Thales cu Engie Ineo si Vossloh