spot_img
vineri, august 12, 2022
spot_img

Slovenia va incepe lucrarile la cea de-a doua linie Divaca-Koper

Guvernul sloven va lansa constructia celei de-a doua linii a segmentului feroviar Divaca-Koper inainte de sfarsitul anului, conform Ministrului Infrastructurii, Peter Gaspersic. Decizia a fost luata in ciuda cererilor de organizare a unui referendum pentru proiect. Cererea de organizare a unui referendum a fost lansata de catre localnici care solicita relocarea liniei existente si constructia unei noi linii duble.
Proiectul va fi implementat prin acordarea unui contract de concesiune pentru 45 de ani companiei 2TDK pentru constructia si administrarea celei de-a doua linii. Concesionarul va transfera proprietatea infrastructurii statului la expirarea perioadei de concesiune. Linia Divaca-Koper existenta nu indeplineste standardele pentru reteaua centrala adoptate de Consiliul UE in 2012 si care vor intra in vigoare, cel mai probabil, in 2030. Odata cu darea in exploatare a celei de-a doua linii, distanta pe care va trebui sa circule marfurile pe sectiunea Divaca-Koper va fi redusa de la 44,3 km la 27 km.
In aceasta primavara, Guvernul a adoptat un proiect de lege cu privire la constructia si administrarea unei a doua linii a caii ferate Divaca-Koper.
Costul proiectului a fost estimat la 1 miliard de euro si consta in constructia unei linii duble de 27 de km intre Divaca si Koper. Din cauza terenului dificil, constrangerilor de mediu si a diferentei de altitudine de peste 400 de m, asa numita varianta de tunel a fost considerata cea mai potrivita. Astfel, 75% din ruta liniei va fi formata din tuneluri, ceea ce inseamna ca 8 tuneluri cu o lungime de 20,5 km, 2 viaducte cu o lungime totala de 1,1 km si 2 poduri cu o lungime de 170 de m vor fi construite.
Scopul dublarii liniei Divaca-Koper este de a oferi o legatura feroviara eficienta pentru transportul de marfa din Portul Koper catre restul retelei, dar mai ales acela de a elimina limitarile legate de capacitatea liniei din Koper catre Divača. Sectiunea de linie face parte din reteaua TEN-T si este de importanta internationala pentru traficul feroviar de marfa datorita rolului Portului Koper de a asigura o legatura intre hinterlandul sloven si celelalte tari.

Ultimele Articole