Slovenia a încheiat un nou contract de semnalizare

Ministerul Infrastructurii din Slovenia si consortiul format din ISKRA si CAF Signalling au semnat un contract pentru reabilitarea sistemelor de semnalizare si siguranta aflate pe sectiunea de cale ferata dintre statiile Zidani Most si Sentilj la granita Sloveniei cu Austria.
Proiectul include lucrarile de proiectare, instalare, testare si dare in exploatare a echipamentului si sistemelor de semnalizare si inlocuirea sistemelor de inzavorare cu relee ISKRA cu sistemele electronice CAF.
Contractul se refera la o sectiune de linie care se intinde pe o suprafata de 117 km si include 17 statii, fiind una dintre cele mai mari investitii intr-un sistem de semnalizare feroviara din Slovenia din ultimii ani.
Acest contract face parte dintr-un plan strategic de guvernare care consta in reabilitarea principalelor linii de cale ferata din tara. Obiectivul acestui plan este imbunatatirea sigurantei si optimizarea capacitatii liniei, dar si cresterea frecventei trenurilor in acelasi timp cu reducerea costurilor de intretinere.
Contractul face parte din proiectul de implementare a sistemului ERTMS/ETCS pe liniile de cale ferata Dobova-Zidani Most si Pragersko-Maribor-Šentilj. Valoarea totala a acestui proiect este de 7,5 milioane de euro din care 6,37 milioane de euro vor fi alocate prin CEF. Proiectul prevede implementarea trecerii la sistemul ETCS Level 1 Baseline 3 pe sectiunea de cale ferata de la granita cu Croatia-Dobova-Zidani Most si Pragersko-Maribor-Sentilj-granita cu Austria. Proiectul include 73 de km de linie dubla si 17 km de linie simpla sau echivalentul a 81,5 km de linii duble. Acesta face parte din strategia Sloveniei de imbunatatire a eficientei sectorului feroviar prin dezvoltarea interoperabilitatii tehnice in conformitate cu politica TEN-T.
Odata finalizat, toate sectiunile de transport ale retelei centrale TEN-T din Slovenia vor fi dotate cu ETCS Level 1 si vor permite interoperabilitatea atat pe coridorul Baltic-Adriatic, cat si pe cel Mediteranean.