Sistemul feroviar francez, pași mărunți spre liberalizare. Șapte operatori se ”bat” pentru regiunea Pays de la Loire

Sistemul feroviar francez, unul dintre cele mai ”închise” din Uniunea Europeană, face pași mărunți spre liberalizare.

Sistemul feroviar francez

Regiunea Pays de la Loire a lansat pe 8 aprilie ”apelul de manifestare a interesului” (AMI) pentru a se pregăti de deschiderea către concurență.

”Rezultatul acestei prime etape este o veste bună! Când am lansat AMI, am sperat să supunem atenției actorilor din sectorul feroviar caracteristicile specifice ale rețelei, în vederea unei pregătiri aprofundate în vederea deschiderii către concurență. Analiza rezultatelor ne va permite să luăm cea mai bună decizie pentru optimizarea serviciilor noastre feroviare, în beneficiul cetățenilor din regiune. Asta pentru că în procesul de deschidere către concurență ambiția noastră, reamintesc, este de a întări serviciul public de transport cu un dublu obiectiv: mai multe trenuri și trenuri mai bune!”, a declarat souligne Roch Brancour, vicepreședinte al regiunii Pays de la Loire, responsabil pentru domeniul transporturilor.

Sistemul feroviar francez, ”asaltat” de șapte candidați

Printre cei șapte candidați sunt patru operatori feroviari: Arriva, RATP Dev, SNCF Mobilités și Transdev.

Ceilalți trei sunt companii specializate în materialul rulant feroviar (construcție, mentenanță, localizare, finanțare sau gestiune): Alpha Trains, Alstom și Centrus.

Elementele stabilite vor permite finalizarea primelor loturi ce vor putea fi deschise concurenței, în vederea unei preinformări a Jurnalului oficial al Uniunii Europene la începutul lui 2020, înaintea lansării licitației propriu zise care va avea loc în 2021, informează Le Courrier de l`Ouest.