vineri, martie 29, 2024
spot_img

Sistem digital de control al trenurilor pentru metroul din Frankfurt

VGF și Siemens Mobility vor construi sistemul de control al trenurilor viitorului pentru Frankfurt. Cele două companii pun la punct un proiect major de infrastructură de transport public ce reprezintă o etapă importantă în tranziția spre mobilitate.

VGF, furnizorul de transport public din Frankfurt, va înlocui sistemul convențional de control al trenurilor utilizat în prezent în rețeaua de metrou și tramvai cu un nou sistem digital de ultimă generație. Sistemul digital de control al trenurilor din Frankfurt este unul dintre cele mai importante proiecte de viitor ale companiei. În urma unei proceduri de achiziții publice inițiate la începutul anului 2021, VGF atribuie acum acest contract important companiei Siemens Mobility.

„Digitalizarea sistemului de control al trenurilor cu „DTC” este un proiect care nu numai că va avea o importanță remarcabilă pentru rețeaua de transport public din Frankfurt în anii următori, dar va face din oraș și VGF lideri la nivel național”, a declarat Stefan Majer, membru al cabinetului pentru transporturi din Frankfurt, cu privire la acest proiect. „DTC va marca prima utilizare a unui sistem de control al trenurilor bazat pe comunicații (CBTC) într-un oraș german”. Tehnologia va conecta în mod wireless și digital metrourile și tramvaiele între ele în timp real. Acest lucru va permite trenurilor să funcționeze la intervale mai scurte și, la rândul său, va permite VGF să își extindă semnificativ capacitatea fără a fi nevoit să transforme sau să construiască noi linii sau stații de cale ferată.

Parteneriat pe termen lung între VGF și Siemens

„Mai mult de 40 de orașe din întreaga lume au deja încredere în soluția noastră Trainguard MT CBTC. Suntem mândri că putem utiliza această tehnologie inovatoare pentru prima dată în Germania, la VGF. Tehnologia noastră combină disponibilitatea maximă, capacitatea maximă a liniei, intervale mai scurte și un consum de energie cu până la 20% mai mic cu cel mai înalt nivel posibil de siguranță”, a declarat Andre Rodenbeck, CEO Rail Infrastructure la Siemens Mobility. „În viitor, trenurile de metrou din rețeaua din Frankfurt vor putea circula la fiecare două minute”.

 

Ce este controlul trenurilor bazat pe comunicații?

Sistemele digitale de control al trenurilor, precum DTC Frankfurt, sunt cunoscute în industrie sub denumirea de sisteme CBTC (Communication Based Train Control). Toate cele nouă linii ale sistemului de metrou din Frankfurt urmează să fie convertite la controlul digital al trenurilor până în 2031. Conversia va începe cu „traseul B” (liniile U4 și U5), inclusiv cu prelungirea U5 până la Europaviertel, și este planificată în prezent pentru începerea funcționării în 2025.

CBTC funcționează ca un sistem complex de semnale și mesaje care permite schimburi permanente între trenuri și infrastructura feroviară în timp real. Diferite componente de pe linia de cale ferată și din trenuri permit această comunicare de date bidirecțională, bazată pe radio, între trenuri și infrastructură, astfel încât să transmită în permanență trenurilor informații relevante pentru traseu. Un film de scurt metraj produs de VGF explică în mod clar acest sistem complex și poate fi vizionat pe site-ul de inovare al companiei: DTC – Inovare VGF (vgf-ffm.de)

Care sunt avantajele controlului digital al trenurilor?

Această formă de transmitere a datelor face posibilă renunțarea la semnalele convenționale, ceea ce reduce costurile de întreținere. În plus, VGF poate utiliza sistemul digital de control al trenurilor pentru a crește capacitatea și eficiența rutelor sale, în special în secțiunile subterane.

Extinderea serviciilor – oferind mai multe trenuri și intervale mai scurte, ceea ce este esențial pentru realizarea unei tranziții a mobilității, inclusiv o trecere generală de la automobile la transportul public – reprezintă aspectul central al modernizării căilor ferate. Sistemele CBTC permit trenurilor să circule în ceea ce se numește „distanța spațială de rătăcire”, însemnând că trenurile circulă doar pe distanța de frânare dintre ele, mai degrabă decât în secțiuni de blocuri fixe, ca în prezent. Acest lucru face posibilă circulația trenurilor la intervale mai scurte, permițând ca VGF să își mărească capacitatea cu până la 25 % – de exemplu pe „ruta A”, deservită de liniile U1, U2, U3 și U8 – fără a fi nevoie să se extindă sau să se construiască noi linii, ceea ce nu numai că este costisitor și atrage adesea proteste, dar necesită și un timp considerabil.

Tehnologia de control a trenurilor de ultimă generație și de înaltă performanță nu numai că permite operarea mai multor trenuri pe o rută, dar asigură și o mai mare punctualitate și fiabilitate. Sistemul permite o conducere mai eficientă din punct de vedere energetic – fiind posibile economii de până la 20 % – și asigură un confort mai mare pentru pasageri prin accelerare și frânare mai ușoare. Acest lucru, la rândul său, reduce, de asemenea, uzura atât a trenurilor, cât și a șinelor.

Per ansamblu, un sistem CBTC de control al trenurilor va crește capacitatea și atractivitatea sistemului de metrou, care are ca scop final creșterea ponderii transportului public în traficul urban. Acest lucru va contribui în mod direct la reducerea emisiilor poluante și va asigura un aer mai curat în oraș.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC susține de 25 de ani rolul inginerilor consultanți

  Asociație profesională nonguvernamentală, apolitică și nonprofit, Asociația Română a Inginerilor Consultanți (ARIC), grupează companii și specialiști din domeniul proiectării și consultanței inginerești. Înființată în anul...

Ultimele Articole