Autoritatea de Transport Terestru din Singapore (LTA) a anunțat aliniamentul și locațiile stațiilor pentru prelungirea Downtown Line 2 (DTL2e), care va conecta Downtown Line (DTL) de la terminalul său actual din stația Bukit Panjang la o nouă stație de schimb NS6/DE2 pe North-South Line ( NSL).
Extinderea de 4 km se va deplasa spre nord-vest, cu prima stație (DE1) după stația Bukit Panjang, care va fi o stație subterană situată de-a lungul Sungei Kadut Avenue. Noul capăt al liniei Downtown va fi o stație subterană de schimb conectată la o nouă stație supraterană a liniei Nord-Sud între stațiile Yew Tee și Kranji. Aceste noi stații vor îmbunătăți conectivitatea feroviară în regiunea de nord-vest, oferind un acces îmbunătățit la zonele de creștere existente și noi, cum ar fi Yew Tee Village și viitorul Sungei Kadut Eco-District, precum și la facilități precum Rail Corridor și Pang Sua Park Connector.
Se preconizează că lucrările de construcție pentru DTL2e vor începe în al patrulea trimestru al anului 2025, iar stațiile vor fi deschise în 2035. Studiul de mediu pentru DTL2e, care a implicat implicarea și consultarea grupurilor de protecție a naturii, a fost finalizat. Va fi pus în aplicare un plan de monitorizare și gestionare a mediului, cu măsuri de atenuare pentru a minimiza impactul lucrărilor asupra mediului. Printre acestea se numără asigurarea unui coridor pentru fauna sălbatică de-a lungul coridorului feroviar în timpul construcției, pentru a permite deplasarea continuă a faunei, precum și monitorizarea periodică a habitatelor sensibile de către ecologiști pentru gestionarea adaptivă.
Extinderea liniei 2 spre centru va scurta timpii de călătorie pentru navetiștii care se deplasează spre și dinspre părțile de nord și nord-vest ale Singapore. De exemplu, un navetist care călătorește de la Yew Tee Village la Chinatown va beneficia de o reducere a timpului de călătorie de 20 de minute – de la o oră cu trenul și autobuzul în prezent, la 40 de minute cu DTL.
În plus, DTL2e va îmbunătăți reziliența rețelei feroviare în regiunea de nord-vest, oferind navetiștilor opțiuni alternative de călătorie și transfer pentru călătoriile lor. Locuitorii care locuiesc în regiunea de nord-vest pot lua în prezent NSL sau Thomson-East Coast Line pentru a călători spre zona centrală. DTL2e va oferi o altă rută MRT pentru navetiști pentru a ajunge la destinațiile lor din centrul orașului.
După finalizarea DTL2e, DTL va avea un total de 39 de stații, inclusiv viitoarea stație Hume, care va fi deschisă în al doilea trimestru al anului 2025, precum și prelungirea DTL 3 (DTL3e), care cuprinde stațiile Xilin și Sungei Bedok și care va fi deschisă în a doua jumătate a anului 2026.
Împreună cu alte extinderi ale rețelei feroviare în următorul deceniu, DTL2e ne va aduce cu un pas mai aproape de obiectivul Planului general de transport terestru 2040 de a avea 8 din 10 gospodării la o distanță de 10 minute de mers pe jos de o gară până în anii 2030.