spot_img
marți, decembrie 7, 2021
spot_img

GALERIE FOTO Au fost montate primele șine la Cora Pantelimon, la bucla de întoarcere a tramvaielor

După ce vara trecută a fost semnat un nou contract, acum au fost montate primele șine la Cora Pantelimon, la noua buclă de întoarcere a tramvaielor. Proiectul, care include și construcția unei parcări de tip park&ride, ar trebui să fie gata în luna august a acestui an. Inițial, termenul de finalizare a lucrării era anul 2014.

Adrian Bărbulescu

Club Feroviar vă prezintă, în galeria foto alăturată, imagini surprinse în cursul zilei de joi pe șantierul de la capătul tramvaiului 55.

De această dată, lucrările se desfășoară în ritm alert și sunt șanse ca până în august să fie gata măcar bucla de întoarcere a tramvaielor. Din 2017, de când a fost reluată circulația tramvaielor pe Șoseaua Pantelimon, aici sunt folosite doar tramvaie cu dublă cabină, iar la Granitul vatmanul se mută dintr-un capăt în altul al vehiculului. Tramvaiele cu dublă comandă au fost retrase atunci de pe linia 5, unde circulau tocmai pentru că nici la capătul de linie de la Aeroportul Băneasa nu există buclă de întoarcere.

Lucrările, care ar fi trebuit să fie gata în 2014, sunt executate de un consorțiu format din TIAB SA, Tehnologica Radion și VIA proiect, pe baza unui nou contract semnat cu Primăria Capitalei la finele lunii iulie 2019, în valoare de 21 milioane de euro.

Lucrările fuseseră abandonate acum șase ani

”După aproape șapte ani (de fapt, era vorba doar de cinci, pentru că declarația a fost făcută în vara trecută – n.red.)  de când trebuia construită această parcare de tip park&ride, am făcut, împreună cu specialiştii Primăriei Capitalei şi ai constructorului, toate demersurile astfel încât acest proiect, atât de important pentru descongestionarea traficului în Bucureşti, să fie deblocat! Am semnat contractul de execuţie, au fost obţinute toate avizele, inclusiv autorizaţia de construire şi s-a emis ordinul de începere a lucrărilor. Durata de execuţie a parcării, care va avea o capacitate de cca 500 de locuri, este de 12 luni, iar valoarea investiţiei este de aproximativ 21 de milioane de euro”, spunea la vremea respectivă primarul general Gabriela Firea.

Contractul pentru parcarea de la Cora Pantelimon și bucla de întoarcere a tramvaielor a fost semnat cu exact aceeași asociere care ar fi trebuit să finalizeze lucrările pe 10 august 2014, conform panoului de identificare a investiției care era prezent pe șantier. Între timp însă, el a fost înlocuit cu un nou panou, care menționează noul termen de finalizare a lucrărilor.

Noile șine la Cora Pantelimon ar fi trebuit să fie gata în 2014

Lucrările nu a fost gata în 2014 pentru că în acel an Tehnologica Radion a intrat în insolvență. Apoi, în august 2014, patronul companiei, Teodor Berna, a fost arestat preventiv într-un dosar de spălare de bani și evaziune fiscală cu un prejudiciu, potrivit procurorilor, în valoare de 100 milioane de euro. După acest episod, lucrările pe Șoseaua Pantelimon s-au oprit definitiv.

Lucrările de reabilitare a Șoselei Iancului și Șoselei Pantelimon au început la jumătatea lunii iunie 2013 și includeau construirea unei parcări de tip park&ride lângă Cora Pantelimon. La acea vreme, proiectul prevedea ca parcarea să fie subterană, însă prin noul proiect Primăria Capitalei vrea ca ea să fie supraterană.

”Primarul General, Gabriela Firea, a semnat la sfârșitul lunii iulie contractul de realizare a parcării de la intersecția Pantelimon-Vergului, obiectiv de investiții care face parte din proiectul <Reabilitare Sistem Rutier cu Linii de Tramvai pe Sos. Pantelimon și Sos. Iancului>, iar în acest proiect este inclusă și bucla de întoarcere a tramvaielor”, se arăta într-un răspuns al Primăriei Capitalei dat vara trecută la solicitarea Club Feroviar.

Tramvaiul 46 va reveni pe traseul de bază

Odată ce va fi gata noua buclă de întoarcere de la Cora Pantelimon, linia, care acum circulă deviat, pe Bulevardul Chișinău și Bulevardul Basarabia, până la terminalul de la Republica, va reveni pe traseul de bază.

Pe ruta deviată, calea de rulare a tramvaielor este într-o stare avansată de degradare, ceea ce a provocat, recent, și o deraiere în intersecția de la Diham.

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole