miercuri, mai 15, 2024
spot_img

Sindicatele dau trei mari motive pentru a nu fi desființată Direcția Medicală. Se va ține cont de acestea?

Sindicatele dau trei mari motive pentru a nu desființa Direcția Medicală a Ministerului Transporturilor. Ministerul organizează miercuri discuții privind proiectul de act normativ în cauză, discuții anunțate însă cu doar două zile înainte.

Trei mari motive ar trebui să împiedice Ministerul Transporturilor să desființeze Direcția Medicală ca entitate de sine stătătoare (se propune trecerea acesteia în cadrul Direcției Rutiere) cred sindicatele din domeniu care au remis public instituției de stat punctul lor de vedere. De regulă însă Ministerul Transporturilor se arată opac la orice argumente contrare venite din partea societății civile, prevalând, la fel ca în cazul desființării spitalelor feroviare, măsurile stabilite politic, netransparent.

Club Feroviar a prezentat aici proiectul de act normativ

Cele trei mari motive contra desființării

Într-o notă consultată de Club Feroviar, sindicatele prezintă următoarele argumente.

Coordonare unități sanitare. Direcția are rolul coordonării și monitorizării activității celor 15 spitale din rețeaua sanitară MTI (care încă nu au fost desființate), autorizării și coordonării unei rețele de cabinete medicale (medicină de familie, stomatologie etc) care beneficiază de Autorizații Sanitare de Funcționare.

Desființarea Direcției ar afecta toate modurile de transport, nu doar pe cel feroviar. „Activitatea compartimentului de inspecție sanitară din cadrul Direcției Medicale – MTI este reglementată pentru toate modurile de transport, respectiv feroviar, rutier, naval și aerian, nu doar pentru transportul rutier, prin numeroase acte normative”. Măsura ar împiedica asigurarea permanentă a verificării și desfăşurării activităţii unităţilor aflate în perimetrul de infrastructură de transport în condiţii de conformitate, înregistrarea cabinetelor medicale care funcţionează în subordinea, sub autoritatea, în coordonarea, autorizate/licențiate de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, sancționarea contravențiilor la normele de igienă, explică sindicaliștii.

Apoi, aceeași măsură ar afecta al treilea rol al Direcției menționate, și anume asigurarea Siguranței Transporturilor. Aceasta asigură armonizarea legislativă şi elaborarea reglementărilor în domeniul examinărilor medicale şi psihologice privind siguranţa transporturilor, verificarea periodică a funcţionării unităţilor medicale şi psihologice agreate pe siguranţa transporturilor în condiţii de conformitate, aprobarea componenţei şi stabilirea prin reglementări specifice atribuţiile comisiilor medicale şi psihologice, precum şi ale Comisiei Centrale de examinare a personalului din transporturi cu atribuţii în siguranţa transporturilor.

Ar fi afectate emiterea certificatelor de agreare si a vizelor anuale pentru unităţile medicale şi psihologice, elaborarea normelor privind agrearea laboratoarelor de examinare psihologică pentru conducători auto, elaborarea baremelor specifice de examinare medicală şi psihologică pentru personalul din transporturi cu atribuţii în siguranţa transporturilor în colaborare cu Comisia Centrală medicală și psihologică de Siguranța Transporturilor şi urmărirea adaptării lor la modificările privind structura şi sarcinile funcţiilor din transporturi, la solicitările direcţiilor de specialitate.

„În concluzie, propunem păstrarea Direcției Medicale ca structură de specialitate de sine stătătoare având în vedere că atribuțiile Direcției nu sunt în concordanță cu atribuțiile Direcției Transport Rutier”, afirmă sindicatele, într-o notă semnată de liderul sindical Denisa Popovici.

IN THE SPOTLIGHT

Târgul de Carieră Feroviară în România, 12-14 iunie în format hibrid: fizic și online

”Târgul de Carieră Feroviară în România”, singurul târg de profil dedicat domeniului feroviar și al transportului urban pe șină, se va desfășura în format...

Ultimele Articole