spot_img
duminică, noiembrie 27, 2022
spot_img

Sindicaliștii pichetează Consiliul Concurenței, Ministerul Transporturilor, sediile CFR și ARF. Traian Preoteasa, capitol distinct al nemulțumirii lor

Federaţia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR), Uniunea Sindicatelor din Spitalele CFR (USS CFR) protestează împotriva unor „acțiuni care conduc la eliminarea CFR Călători de pe piaţa de transport feroviar din România”.

Acțiunea are loc la sediul Consiliului Concurenței începând cu ora 9.30 și de la 10.45 la sediile Ministerului Transporturilor, CFR SA, CFR Călători și ARF.

Sindicaliștii cer:

  • oprirea acțiunilor de eliminare a spitalelor CFR din sistemul feroviar din România;
  • aplicarea Legii nr. 195 din 2020 privind Statutul personalului feroviar şi salarii decente pentru ceferiști;
  • încheierea până cel târziu în luna noiembrie 2022, a contractelor de servicii publice prin atribuire directă în sistemul feroviar de călători pe 10 ani aprobate prin Hotărâre de Guvern şi publicarea acestora în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

Traian Preoteasa, nepopular printre sindicaliști

Un punct important se referă la măsurile adoptate de către directorul CFR Călători, Traian Preoteasa. Sindicaliștii spun că:

  • pe timpul mandatului actualului Director General al CFR Călători au fost și sunt nemulțumiți mulți călători și mulți salariați ai CFR Călători;
  • incidente cu acele locomotive care au luat foc sau au rămas defecte în parcurs, fapte ce nu l-au determinat pe acesta să ia măsuri, să se redacteze caietele de sarcini pentru modernizări și din această cauză, după ce apar caietele de sarcini până se vor verifica de agenția de achiziții publice și se va publica în SICAP nu mai este timp anul acesta pentru semnat contractele de modernizări etc;
  • în locul schimbului real de generații s-a schimbat doar o parte din generațiile respective, iar celelalte 1000 de locuri vacante prin pensionare, la funcții în general de exploatare, s-au tăiat de Directorul General din pix la proiectul de BVC al CFR Călători pe anul 2022 și de către Directorii de SRTFC-uri ulterior după jumătatea anului 2022;
  • pe parcursul anului 2022, Directorul General a scos casierele din programul de tură în majoritatea stațiilor, în unele stații a scăzut numărul casierelor chiar și ziua, iar cozile la casierii au crescut;
  • la negocierea CCM 2022-2023 la nivel de CFR Călători, Directorul General a introdus funcții noi ca salarizare pentru structuri organizatorice inexistente și după intrarea în aplicare a CCM-ului respectiv. Mai mult, la negocierea CCM 2022-2023 la nivel de CFR Călători, Directorul General a introdus funcția nouă de mecanic debutant, care a scăzut salariul mecanicului de locomotivă până la salariul de mecanic ajutor, încălcând
    Directiva Europeană pentru Mecanic Locomotivă și Clasificarea Ocupațiilor din România(COR) și a eliminat o prevedere de departajare a mecanicilor de locomotivă referitoare la obținerea clasei maxime de salarizare de mecanicii de locomotivă ce fac serviciu pe locomotive ce remorchează trenuri de călători cu viteze mai mari de 140 Km/h;
  • tot la negocierea CCM 2022-2023 la nivel de CFR Călători, Directorul General a micșorat stagiile de formare la mecanicii de locomotivă debutanți: de la 6 luni la 3 luni pe mecanic ajutor și de la 6 luni la 3 luni pe mecanic asistent, lăsând astfel din punctul nostru de vedere timp insuficient pentru formare;
  • Directorul General este singurul Director General de la CFR Călători care a decontat până la 1000 lei, dar nu mai mult de 50% din contravaloarea biletelor, doar pentru salariații care au plecat primii și/sau în primele luni ale anului în CO.

Ultimele Articole