Sindicalistii feroviari cer cresteri salariale de 50%, un ministru al Transporturilor competent si anunta, pentru aprilie, un miting de protest

Cerintele sindicalistilor sunt insa mai multe si le vor discuta la 14 februarie, cu ocazia reuniunii Consiliului Național de Conducere al Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR) care va fi prezidată de Ion Popescu, președintele CSN MERIDIAN.

Ce solicita, mai exact, sindicalistii?

– adoptarea Statutului Personalului Feroviar

– salarii și pensii mărite

– condiții decente de muncă

– investiții în sitemul feroviar

– material rulant nou și infrastructură feroviară la standarde UE

– modernizarea vagoanelor si locomotivelor CFR Calatori

– CFR Călători să fie o societate națională publică de transport feroviar de talie europeană care să asigure pasagerilor servicii civilizate

– un ministru competent la Ministerul Transporturilor care să rezolve toate solicitările formulate

– Prim-Ministrul alaturi de Președintele României să se pună de acord pentru numirea ministrului care va ocupa acest portofoliu

De asemenea, sindicalistii reamintesc faptul ca pe perioada Președinției României a Consiliului UE, această oportunitate trebuie să fie folosită pentru obținerea unor rezultate concrete privind alocarea fondurilor europene pentru modernizarea parcului de material rulant al CFR Calatori dar și pentru a aduce infrastructura feroviară din România la standardele UE, se arata intr-un comunicat al Confederatiei Sindicale Nationale MERIDIAN.

Sindicatele sunt de parere ca Guvernul României are obligația de a capitaliza CFR Calatori în 2019 pentru modernizarea a cel puțin 600 de vagoane și a circa 200 de locomotive.

O alta solicitare face referire acordarea compensațiilor reale (necesare) operatorilor de transport feroviar de călători, astfel încât CFR Calatori să nu mai înregistreze în mod artificial pierderi, respectiv să se aprobe bugetul de venituri și cheltuieli CFR Călători pe 2019 pe profit 3%, așa cum ar rezulta dacă operatorul ar fi corect compensat pentru serviciile publice de interes general realizate.

Se solicita si creșterea salariilor feroviarilor cu 50%.

Anularea Ordinului Ministrului Transporturilor nr. 1853 din 2018 și a OMT nr. 1856 din 2018, ce pun în pericol siguranța circulației feroviare, reprezinta alte cerinte formulate de catre sindicate.

Acestea solicita si “accelerarea investițiilor guvernamentale în infrastructura feroviară pentru eliminarea restricțiilor de viteză care gâtuiesc traficul feroviar din România și care ne fac de râsul lumii în Uniunea Europeană”.