spot_img
luni, ianuarie 30, 2023
spot_img

VIDEO 650 de tone de șină pentru Portul Constanța au intrat în țară. Contracte fără licitație

Un transport de 650 de tone de șină pentru Portul Constanța a intrat în țară pe la punctul de trecere a frontierei Curtici și urmează să ajungă mâine la destinație, a informat Compania Națională de Căi Ferate CFR SA. Este vorba de șina cumpărată de Wiebe în cadrul contractului atribuit fără licitație de CFR SA.

CNCF CFR SA are deja acorduri-cadru pentru traverse, aparate de cale și șină, semnate anul trecut, cu prețuri fixe, mult mai bune decât cele practicate de producători acum. Cu toate acestea Wiebe a cumpărat în mod direct șină, pentru că oricum are o marjă uriașă de profit.

Primul transport de șină nouă, pentru cele 35 de linii CF incluse în Prioritatea I, a intrat deja în România și va ajunge mâine în Portul Constanța, a anunțat compania de infrastructură pe pagina sa de Facebook. Clipul VIDEO poate fi urmărit AICI.

Lucrările de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare publice din incinta Portului Constanța, faza 1, fără licitație, presupun reparații la 35 de linii (13,398 km) și înlocuirea a 75 de aparate de cale. Ele sunt împărțite în felul următor:

LOTUL I (Port Zona A și Port Zona B)

  • 19 linii (6,589 km)
  • 32 aparate de cale

Stadiul de execuție comunicat de CFR SA este:

– defrișare și curățare vegetație pe 70 % din suprafața totală estimată inițial;

– demontarea suprastructurii existente, în procent de 57% din cantitatea totală;

– excavații în ampriză până la cota platformei căii în procent de 19% din cantitatea totală;

– 1.680 de traverse de beton armat precomprimat deja în șantier, reprezentând 17% din cantitatea necesară;

Constructor: S.C. WIEBE România S.R.L.

LOTUL II (Port Zona B și Port Mol V):

  • 16 linii (6,809 km)
  • 43 aparate de cale

Stadiul de execuție este:

– defrișare și curățare vegetație pe 70 % din suprafața totală estimată inițial;

– demontare linii în procent de 22,7% (Linia Chimpex – 340 m, L2 Mol V – 185 m, L3 Mol V = 274 m, L1 Gr.B1 = 500 m, L6 Gr.A2 = 250 m)

– demontare aparate de cale: 3 bucăți

– excavații în ampriză până la cota platformei căii: 300 mc

Constructor: S.C. ARCADA COMPANY S.A.

Șină pentru Portul Constanța, în cadrul a două contracte fără licitație

În luna aprilie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a decis să direcționează fără licitație, prin ”pixul” premierului Nicolae Ciucă, 200 de milioane de lei către firma sau firmele care vor repara infrastructura feroviară din Portul Constanța. Contractul a fost atribuit în urma ”unei proceduri de negociere fără invitație prealabilă la o procedură concurențială de ofertare”. Wiebe, firmă de construcții feroviare cu capital german a mai câștigat în ultima perioadă licitații organizate în procedură simplificată pentru reparații la calea ferată din Dobrogea.  Mai multe firme și-au exprimat disponibilitatea de a face lucrările, însă Ministerul Transporturilor și CFR au decis în mod netransparent să direcționeze contractele către două firme – Wiebe și Arcada Company.

„Lucrarea a fost atribuită la un preț de 116 milioane RON și conține materiale de 40 de milioane RON, manoperă de 10 milioane RON și profit de 66 de milioane RON! Aceste contracte au fost atribuite direct, fară licitație!… Mai grav e că la prețurile și așa supraevaluate, ofertanții au venit cu prețuri și mai mari, iar contractele au fost încheiate cu circa 12% peste valoarea de deviz”, spun reprezentanții ACCF, companie ce a fost interesată să facă lucrările, dar care nu a fost lăsată să oferteze.

Aceasta înseamnă marjă de profit de 60%, de aproximativ 12 ori mai mare decât cea de 5% care se practică în domeniu.

Ultimele Articole