spot_img
vineri, septembrie 30, 2022
spot_img

Ultimele 650 de tone de șină nouă pentru Portul Constanța au ajuns la destinație

Ultimele 650 de tone de șină nouă pentru Portul Constanța au ajuns luni la destinație, pentru contractele de reparații atribuite fără licitație de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA.

”Ultimul transport de șină nouă, pentru finalizarea lucrărilor incluse în Prioritatea I (două loturi) – 35 de linii (13,398 km) și 75 de aparate de cale – a ajuns în Portul Constanța! Au mai rămas 95 de zile! Stadiul de execuție al lucrărilor, pe ambele loturi, depășește 40%, după 54 de zile de la emiterea Ordinului de începere!”, se arată într-o postare de pe contul oficial de Facebook al CFR SA.

Șină nouă pentru Portul Constanța, fabricată în Austria

În cadrul Lotului I (Port Zona A și Port Zona B) este vorba de refacerea a 19 linii (6,589 km) și înlocuirea a 32 de aparate de cale. Constructorul este S.C. Wiebe România S.R.L.

Lotul II (Port Zona B și Port Mol V) include refacerea a 16 linii (6,809 km) și înlocuirea a 43 de aparate de cale. Constructorul este S.C. Arcada Company S.A.

Materialele de cale folosite în cadrul lucrărilor provin de la furnizori din România și Austria. Aparatele de cale sunt furnizate de voestalpine Railway Systems Buzău, traversele din beton precomprimat (complet echipate) vin tot de la Buzău, iar piatra spartă este furnizată de carierele din Dobrogea. Șina tip S49 este fabricată în Austria.

Contractele au fost atribuite de CFR SA fără licitație

Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat pe 15 iunie 2022, iar durata de execuție este de 149 de zile.

Lucrările de reparații pe 35 de linii (cu o lungime totală de 13,398 km) și 75 aparate de cale, prevăzute în Prioritatea 1 a Memorandumului pentru stabilirea unor măsuri de eficientizare a activității de transport feroviar de marfă din zona Portului Constanța sunt în desfășurare, ordinul de începere fiind emis pe 15 iunie 2022. Contractele au fost atribuite prin încredințare directă, către Wiebe și Arcada Company, așa cum a scris Club Feroviar.

Ultimele Articole