luni, aprilie 28, 2025

VIDEO Simularea accidentului feroviar de la Roșiori din perspectiva mecanicului

Club Feroviar vă prezintă simularea accidentului feroviar de la Roșiori din perspectiva mecanicului de locomotivă al trenului IR 1822 al CFR Călători.

Din simulare reiese că impactul cu trenul de marfă al DB Cargo Romania, încărcat cu autoturisme de la Ford Craiova se putea evita dacă CFR Călători ar fi avut simulator și mecanicii ar fi avut parte de acest tip de instruire.

De altfel, acest lucru a și fost recomandat de Agenția de Investigare Feroviară Română (AGIFER), după accidentul de la Bârsești, de pe raza Regionalei Craiova, din 2017.



Simularea accidentului feroviar de la Roșiori, cu accent pe aspectele legate de siguranța circulației

A fost folosit simulatorul de conducere tren SCTS, pentru reproducerea unui eveniment real desfășurat în circulația trenurilor. Datele (viteze etc.) prezentate sunt din ancheta preliminară desfășurată de AGIFER. Secția de circulație din simulator nu este identică cu cea din realitate, accentul fiind pus pe aspectele ce au ținut de siguranța circulației.

Deraierea marfarului DB Cargo s-a produs în dimineața zilei de 13 martie 2023, după ce acesta a fost tamponat de locomotiva EA 637 a trenului IR 1822 al CFR Călători, așa cum a dezvăluit în premieră Club Feroviar.

CITEȘTE și Accidentul feroviar de la Roșiori: Ce indică ancheta preliminară a CFR Călători

Conducerea operatorului feroviar de stat a mințit, spunând că deraierea nu a avut nicio legătură cu IR 1822, minciună demontată ulterior de directorul general al AGIFER, Laurențiu Dumitru, și apoi de către responsabilii CNCF CFR SA.

IN THE SPOTLIGHT

Transportul feroviar prinde viteză la Oradea: Conferința de Operatorie Feroviară & Material Rulant, ediția XIX

În zilele de 21 și 22 mai 2025, Oradea va deveni centrul atenției pentru profesioniștii din domeniul feroviar, găzduind Conferința de Operatorie Feroviară &...

Ultimele Articole