spot_img
duminică, februarie 5, 2023
spot_img

Siguranța circulației feroviare, pusă în pericol pe două linii din Banat. CFR SA lansează lucrări

Regionala Timișoara a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA lansează lucrări de reparații pe două linii din Banat pe care, spun oficialii acesteia, este pusă în pericol siguranța circulației feroviare.

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce are ca obiect ”Lucrări de întreținere și reparație linii CF (preț inclus material, manoperă și utilaje). Valoarea totală estimată este de 4.977.288,51 lei, echivalentul a aproximativ un milion de euro.

Lucrări pentru a restabili siguranța circulației feroviare, pe două loturi

Procedura este împărțită în două loturi, după cum urmează:

  1. Lucrări de întreținere și reparație linii CF (preț inclus materiale, manoperă și utilaje): Lucrări de înlocuire traverse lemn cu traverse beton între Reșița Nord-Reșița Sud km 64+250-km 64+900.

Pe linia 124 între stațiile Reșița Nord-Reșița Sud, între km 64+250-km 64+900, suprastructura este tip 49 pe traverse de lemn normale în curbe. În urma recensământului efectuat în toamna anului 2021 s-a constatat un număr foarte mare de traverse de lemn normale într-o stare avansată de degradare. Din cauza stării necorespunzătoare a traverselor, în exploatare nu mai sunt asigurate condițiile de siguranță a circulației, fiind dificilă menținerea ecartamentului și a nivelului în limitele toleranțelor admise. Starea necorespunzătoare a căii pe distanta Reșița Nord-Reșița Sud între km 64+250 și km 64+900 pune în pericol siguranța circulației, se arată în anunțul de licitație. Se impune intervenția cu firme autorizate și specializate în execuția lucrărilor de înlocuire a celor două schimbătoare simple cu aparate de cale montate pe traverse de beton, înlocuirea traverselor din beton, înlocuirea JIL-urilor, defrișări și evacuare pământuri din perimetrul stației. Pentru eliminarea problemelor cauzate de traversele de lemn normale necorespunzătoare, în vederea ridicării restricției de viteză de 30 km/oră, se impune executarea următoarelor operațiuni: înlocuirea tutror traverselor de lemn necorespunzătoare cu traverse de beton cu prindere elastică de tip TW49 cu supralărgire, lucrări de buraj intermediar și buraj I mecanizat al traverselor de beton.

Valoarea estimată fără TVA: 860.748,25 lei.

  1. Lucrări de întreținere și reparație linie CF (preț inclus materiale, manoperă și utilaje): Linia 120 între stațiile Cornuțel Banat-Reșița Nord.

Pe linia 120 Cornuțel Banat-Reșița Nord, între km 10+800-38+525, la ultimul recensământ efectuat în toamna anului 2021 a fost constatat un procent foarte mare de traverse de lemn normale într-o stare avansată de degradare. Din cauza stării necorespunzătoare a traverselor, în exploatare nu mai sunt asigurate condițiile pentru menținerea ecartamentului și a nivelului în limitele toleranțelor. Având în vedere starea traverselor de lemn, au fost luate măsuri pentru siguranța circulației trenurilor de marfă și călători prin reducerea vitezei maxime de circulație și introducerea a cinci restricții de viteză astfel: interstatia Cornuțel Banat-Brebu km 10+800-km 13+000, km 17+050-km 17+500, Brebu-Reșița Nord km 24+850-km 25+450, km 32+400-km 34+100 – restricții de 30 km/oră și pe interstația Brebu-Reșița Nord km 34+100-38+615 – restricție de 50 km/oră. Linia în cauză este pe suprastructură tip 65 echipată pe traverse de lemn normale în curbe. Pentru eliminarea problemelor cauzate de traversele de lemn necorespunzătoare, în vederea ridicării restricțiilor de viteză de 30 km/oră respectiv 50 km/oră, se impune executarea următoarelor operațiuni: înlocuirea traverselor de lemn necorespunzătoare cu traverse de beton cu prindere elastică de tip TW60 S0 și TW 60 S10 noi, lucrări de buraj intermediar+buraj I mecanizat al traverselor de beton.

Valoarea estimată fără TVA: 4.116.540,26  RON

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 19 decembrie 2022, ora 15:00. Oferta trebuie să fie valabilă până pe 19 iunie 2023.

Ultimele Articole