Siemens si Alstom inainteaza masuri corective catre CE pentru obtinerea aprobarii fuziunii

In data de 12 decembrie, Alstom si Siemens au cazut de acord sa inainteze un pachet de masuri revizuite catre Comisia Europeana ca raspuns la Comunicarea obiectiilor acesteia din 29 octombrie. Acest pachet reprezinta propunerea celor doua companii de abordare a problemelor pe care Comisia le-a semnalat, pastrand, in acelasi timp, valoarea industriala si economica a acordului.
Masurile corective propuse includ indeosebi activitatile de semnalizare, dar si materialul rulant, si reprezinta aprox. 4% din vanzarile entitatii combinate. Partile sunt de parere ca pachetul de masuri corective este potrivit si adecvat. Totusi, nu exista nicio certitudine ca acest pachet si continutul sau vor fi suficiente pentru a elimina preocuparile Comisiei. Decizia Comisiei este asteptata pentru 18 februarie 2019.
In iulie 2018, CE a anuntat deschiderea unei investigatii aprofundate cu privire la propunerea de achizitie a companiei Alstom de catre Siemens, conform Regulamentului EU privind Fuziunile. Comisia si-a exprimat ingrijorarea cu privire la faptul ca fuziunea ar putea reduce concurenta in furnizarea diverselor tipuri de trenuri si sisteme de semnalizare.
Dupa anuntul CE din octombrie, regulatorii antitrust UE au transmis o serie de obiectii cu privire la propunerea de fuziune a activitatilor feroviare Siemens-Alstom.
Investigatiile initiale au identificat faptul ca entitatea combinata ar fi de trei ori mai mare decat cel mai apropiat rival al sau.
Tranzactia propusa ar combina cei doi cei mai mari furnizori de material rulant si solutii de semnalizare din Spatiul Economic European, nu doar in ceea ce priveste dimensiunea operatiunilor combinate, dar si in privinta amprentei geografice a activitatilor celor doua companii.
Comisia a declarat ca tranzactia propusa ar reduce concurenta pe pietele unde entitatea rezultata in urma fuziunii ar fi activa. Conform CE, tranzactia ar putea duce la cresterea preturilor, la alternative reduse si la mai putina inovare din cauza reducerii presiunii competitionale in licitatiile pentru furnizare de material rulant si solutii de semnalizare. „Toate acestea ar fi in detrimentul pasagerilor europeni care utilizeaza trenuri si metrouri zilnic”, a declarat CE printr-o declaratie in iulie anul acesta.
Tranzactia a fost raportata Comisiei in data de 8 iunie 2018 cand ambele companii au inaintat cererea pentru obtinerea autorizatiei necesare fuziunii din partea Comisiei Europene.
In septembrie 2017, Siemens si Alstom au semnat un Memorandum de Intelegere pentru combinarea activitatii de transport a Siemens, inclusiv activitatea de tractiune feroviara, cu activitatile similare ale companiei Alstom. Daca va avea succes, noua entitate ar putea beneficia de un portofoliu de comenzi in valoare de 61,2 miliarde de euro, in timp ce veniturile sunt estimate la 15,3 miliarde de euro. De asemenea, noua entitate ar avea un numar total de 62.300 de angajati in peste 60 de tari.