Proiect finalizat cu succes de Siemens pe Siculeni-Adjud. Centralizare electronică de linie tip CEL

5 martie 2020

Un important proiect, de centralizare electronică de linie tip CEL în domeniul feroviar, a fost finalizat cu succes de Siemens pe Siculeni-Adjud, tronson de cale ferată cu o lungime de 151 km.

Siemens pe Siculeni-Adjud

Siemens Mobility România, parte a grupului Siemens, a finalizat cu succes implementarea și punerea în funcțiune operațională a primelor sale proiecte de centralizare electronică de linie tip CEL în domeniul feroviar.

Este vorba de lucrări de proiectare şi execuţie aferente obiectivelor: Modernizarea instalaţiilor de centralizare electromecanică pe secţia de circulaţie Siculeni-Adjud – Lot 1 S.C.R.E.I.R. CF Braşov, staţiile Mihăileni, Nădejdea, Livezi Ciuc, Lunca de Sus și Lunca de Mijloc; Lot 2 S.C.R.E.I.R. CF Galați, stațiile Ghimeș, Palanca, Simbrea, Goioasa, Asău, Dofteana și Târgu Ocna.

Siemens Mobility România a folosit echipamente de ultimă generație pentru instalațiile de siguranța circulației care răspund în totalitate cerințelor de siguranță, de exploatare și de întreținere, fiind încadrate în cadrul Axei Prioritare 3 a POS-T – Modernizarea sectorului de transport în scopul îmbunătățirii protecției mediului, a sănătății umane și a siguranței pasagerilor, Domeniul Major de Intervenție 2 – Îmbunătățirea siguranței traficului pe toate modurile de transport planificat pentru cofinanțare din Fondul European de Dezvoltare Regională în cadrul Programului Operațional Sectorial pentru Transport 2007 – 2013. Astfel, au fost înlocuite 12 instalații de centralizare electromecanică uzate din punct de vedere moral și fizic de pe secția de circulație Siculeni – Adjud cu 12 instalații de centralizare electronică moderne, scopul principal fiind asigurarea derulării traficului feroviar în condiții depline de siguranță a circulației.

Ce lucrări a făcut Siemens pe Siculeni-Adjud

A fost implementat conceptul de instalație de centralizare electronică de linie CEL, fiind o  soluție inovativă cu ajutorul căreia o întreagă secţie de circulaţie echipată cu CEL conduce toate activităţile (comanda parcursurilor de circulaţie şi manevră) de la postul central de comandă amplasat în stația Mihăileni pentru instalația CEL aferentă Lotului 1, respectiv în stația Ghimeș pentru CEL aferent Lotului 2, fiecare stație având instalat  și câte un post de comandă locală.

Contractele aferente celor două proiecte au fost semnate de beneficiar, respectiv de către CNCF CFR SA, și de către contractor la data de 24.12.2015, valoarea acestora fiind de 101.443.861 lei fără TVA. Recepția lucrărilor s-a făcut prin emiterea Certificatelor de recepție la terminarea lucrărilor aferente Lotului 1 și Lotului 2, respectiv pe data de 31.07.2019 (Lotul 1) și pe data de 31.10.2019 (Lotul 2). În prezent acestea se află în perioada de garanție.

Pentru mai multe informații despre proiectele Siemens și ale CFR SA, vă așteptăm săptămâna viitoare la Galați, în perioada 11-12 martie 2020, la Conferința de Infrastructură organizată de Club Feroviar.