Siemens Mobility anunță că a ajuns la un acord cu producătorul spaniol de material rulant CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A.) pentru a furniza sisteme de propulsie pentru noul material rulant al metroului din Madrid.
CAF a semnat recent două contracte cu Madrid Metro pentru înlocuirea parcului de vehicule învechite, atât pentru ecartamentul îngust, cât și pentru ecartamentul mare. Siemens Mobility, în colaborare cu CAF, anunță că a dezvoltat un sistem de propulsie de ultimă generație pentru ambele flote. Vehiculele vor fi echipate cu invertoare de tracțiune, motoare și rezistențe de frânare, pentru a oferi performanțe complete atât în sistemele de catenară de 1.500 V, cât și în cele de 600 V (bi-tensionare).
„Suntem încântați să colaborăm cu CAF și să le furnizăm sistemele noastre de propulsie de ultimă generație pentru noile trenuri ale Metro de Madrid”, a declarat Andre Rodenbeck, CEO al departamentului Rolling Stock din cadrul Siemens Mobility. „Componentele de ultimă generație din fabrica noastră modernă din Cornellà vor contribui la performanța generală, eficiența și confortul pasagerilor noilor trenuri, asigurând o soluție de transport fiabilă și durabilă pentru locuitorii din Madrid.”
Siemens Mobility are un parteneriat de lungă durată cu Metro de Madrid, evidențiat prin furnizarea de sisteme avansate precum Centrul de control operațional (OCC).
Fabrica Siemens Mobility din Cornellà
Multe dintre componente vor fi fabricate în fabrica Siemens Mobility din Cornellà, lângă Barcelona. Deservind Spania de 114 ani și având 330 de angajați, fabrica din Cornellà este unul dintre principalii furnizori de motoare de tracțiune, cutii de viteze, convertoare și dulapuri de conversie pentru trenuri și locomotive. Este parte integrantă a rețelei de fabrici de componente de tracțiune Siemens Mobility, care cuprinde zece locații în întreaga lume.
CAF are o relație de lungă durată cu Metro de Madrid, furnizând operatorului un număr mare de unități de-a lungul istoriei celor două companii. În prezent, marea majoritate a flotei de trenuri care circulă pe rețeaua suburbană a capitalei a fost furnizată de CAF, care a livrat mai mult de 600 de unități de metrou pentru Madrid, aparținând seriilor 2000, 3000, 5000, 6000, 8000 și 8400. Dintre toate acestea, ultimele unități livrate au fost cele s/8400, între 2010 și 2011, și care sunt în prezent în serviciu pe linia 6 a rețelei.