sâmbătă, aprilie 26, 2025

Siemens Mobility prezinta primul tren Mireo pentru Valea Rinului

Compania Siemens Mobility a finalizat primul tren apartinand noii platforme de trenuri regionale Mireo. In lunile urmatoare, un numar total de opt trenuri realizate in perioada anterioara productiei in serie vor fi livrate catre Centrul de Testare si Validare al companiei (PCW) din Wegberg-Wildenrath. De asemenea in cadrul PCW, trebuie realizat un program de testare extins inainte de intrarea in operare a trenurilor pe reteaua de cale ferata din Germania.
In iunie 2020, trenul Mireo este asteptat sa intre in serviciu pe reteaua din Valea Rinului in sud-vestul Germaniei, operata de DB Regio.
„Sunt incantat sa anunt ca acest tren concept Mireo care este inovator si eficient din punct de vedere energetic va fi introdus in Baden-Württemberg pentru prima data in iunie 2020. Acest lucru va aduce o imbunatatire majora confortului calatorilor de pe ruta regionala Offenburg-Basel, fiind in acelasi timp un castig pentru mediul inconjurator”, a declarat Ministrul Transporturilor din Baden-Württemberg, Winfried Hermann.
Compania DB Regio a comandat in total 24 de trenuri Mireo, fiind prima comanda pe care Siemens Mobility a primit-o pentru platforma nou-dezvoltata.
Trenul Mireo va fi folosit pentru serviciul regional pe ruta Offenburg – Freiburg – Basel/Neuenburg (Elvetia) in timpul saptamanii si va opera in regiunea Kaiserstuhl din Freiburg catre Endingen/Breisach duminica.
Trenul Mireo are un design eficient din punct de vedere energetic si ecologic si o caroserie usoara din aluminiu. Aerodinamica imbunatatita a trenului, dar si componentele sale eficiente din punct de vedere energetic si managementul inteligent al sistemului electic ajuta la economisirea resurselor si reduc emisiile si zgomotul. Per total, consumul energetic poate fi redus cu aprox. 25% comparativ cu trenurile mai vechi. Materialele folosite pentru trenul Mireo il fac reciclabil in proportie de 95%.
Trenurile cu trei vagoane si o capacitate de 220 de scaune sunt dotate cu ecrane late pentru informarea pasagerilor, acces la internet la bordul vehiculelor si sisteme de supraveghere (CCTV) si aer conditionat. Interiorul este spatios, vehiculele avand spatiu pentru 27 de biciclete, iar pasagerii cu mobilitate redusa vor avea acces liber catre toalete. Toate usile sunt dotate cu o rampa care elimina automat spatiul dintre tren si peron pentru a facilita accesul pasagerilor.

IN THE SPOTLIGHT

Transportul feroviar prinde viteză la Oradea: Conferința de Operatorie Feroviară & Material Rulant, ediția XIX

În zilele de 21 și 22 mai 2025, Oradea va deveni centrul atenției pentru profesioniștii din domeniul feroviar, găzduind Conferința de Operatorie Feroviară &...

Ultimele Articole