Siemens Mobility castiga un nou contract important in SUA

Operatorul de transport feroviar de pasageri din SUA, Amtrak, a acordat Siemens Mobility un contract in valoare de 744 de milioane de euro pentru proiectarea si constructia a 75 de locomotive diesel-electrice Charger care vor inlocui si suplimenta parcul de locomotive diesel vechi care opereaza pe reteaua nationala.
In cadrul contractului, care include si un Acord de Furnizare Piese de Schimb si Suport Tehnic pe mai multi ani, livrarea va incepe in vara lui 2021, iar serviciul va incepe in toamna aceluiasi an. Conform estimarilor, toate locomotivele vor intra in serviciu pana in 2024.
Aceste locomotive Charger vor tracta trenurile care circula pe liniile din Statele Unite, atat de la nord la sud, cat si de la est la vest.
Vehiculele sunt dotate cu cele mai noi sisteme de siguranta, inclusiv sistemul de gestionare a energiei in caz de coliziune si sistemul de control al trenurilor specific Statelor Unite, care este un sistem de control al trenurilor bazat pe telecomunicatii cu eficienta sporita.
Capabila sa atinga o viteza de pana la 200 km/h, noua locomotiva este dotata cu un motor QSK95 Cummins in 16 cilindri cu 4.400 de cai putere, de mare capacitate si care rezulta intr-o disponibilitate ridicata a locomotivei.
Locomotiva Charger este mai putin zgomotoasa decat vehiculele diesel pe care le inlocuieste si are un design simplu si un control mai bun al tractiunii. Astfel, calatoriile devin mai silentioase si mai linistite atat pentru operatori, cat si pentru pasageri.
In plus, noile locomotive sunt mai prietenoase cu mediul decat predecesorii lor datorita celei mai noi tehnologii referitoare la emisii Tier 4 care reduce oxidul de azot cu peste 89% si pulberile sedimentabile cu pana la 95%, cpmparativ cu standardul Tier 0.
Locomotivele vor fi realizate la fabrica Siemens Mobility din Sacramento, America de Nord. Motoarele vor fi fabricate de Cummins in centrul din Seymour, Indiana.