spot_img
sâmbătă, august 13, 2022
spot_img

Siemens își limitează afacerile din Rusia, după invazia din Ucraina

Siemens și-a suspendat afacerile în Rusia, devenind cea mai mare companie germană care a rupt legăturile cu această țară, în urma invaziei Ucrainei.

Siemens, cu sediul la München, companie care construiește trenuri, oferă servicii și furnizează software marilor producători, a confirmat că „a pus în așteptare toate afacerile noi și livrările internaționale către Rusia”, în timp ce a evaluat efectele sancțiunilor impuse de UE, SUA și alții.

Doar operațiunile de service ar rămâne funcționale din motive de siguranță, a adăugat o persoană apropiată conducerii companiei. În timp ce Rusia reprezintă doar 1% din vânzările globale ale Siemens, compania a avut o prezență în Rusia încă din 1852 și a obținut peste 80% din veniturile sale acolo pentru anumite părți ale secolului al XIX-lea, în mare parte prin amplasarea și întreținerea liniilor telegrafice.

Un contract de 1,1 miliarde euro sub semnul întrebării

Divizia companiei Siemens de fabricare a trenurilor, Siemens Mobility, are un acord cu Căile Ferate Ruse pentru a construi trenuri de mare viteză. Comenzile pentru trenuri sunt în valoare de 1,1 miliarde de euro, iar parteneriatul include un contract de întreținere pe 30 de ani pentru Siemens. Siemens a declarat că va continua să onoreze angajamentele locale de service și întreținere pentru moment.

Mișcarea celui de-al treilea cel mai mare grup cotat din Germania vine după ce o serie de companii americane, inclusiv Apple, Ford, Nike și Boeing, au declarat că suspendă operațiunile sau vânzările în Rusia. Cel mai mare operator de turism din Europa, TUI, a mai declarat miercuri că cel mai mare acționar al său unic, Alexei Mordashov, a demisionat din consiliul său de supraveghere după ce a devenit ținta sancțiunilor UE. Miliardarul rus nu va putea accesa participația sa de 34%, a spus compania.

Carl, fratele fondatorului Werner von Siemens, a devenit chiar cetățean rus în 1859 și s-a stabilit în țară pentru a extinde afacerea. Siemens, care și-a menținut o prezență redusă în Rusia în timpul războiului rece, și-a extins amprenta la Moscova, deschizând un nou sediu în capitala Rusiei în 2011. Grupul are câteva mii de angajați în Rusia, în principal la locații din Moscova și Sankt Petersburg.

Siemens, în scandal după ce turbinele sale au ajuns în Crimeea

Separat, Siemens Energy, care a fost separată de Siemens în 2020, a declarat că și ea „a decis să oprească toate activitățile comerciale noi din Rusia”. Foștii și actualii angajați ai Siemens și Siemens Energy se confruntă cu procese penale în Germania, după ce patru turbine cu gaz trimise în Rusia în 2016, destinate unui proiect rusesc, au fost ulterior livrate Crimeei ocupate, cu încălcarea sancțiunilor.

Siemens Healthineers, un alt spin-off Siemens care produce echipamente medicale, a declarat că, deși va respecta sancțiunile, „prioritatea sa rămâne să sprijine profesioniștii medicali și pacienții în orice circumstanță și în fiecare țară”. Acesta a adăugat: „Considerăm că sancțiunile nu ar trebui să aibă consecințe umanitare negative pentru populația civilă”.

Daimler își continuă nestingherită afacerile. Și alții

Luni, Daimler Truck a declarat că își menține parteneriatul cu Kamaz din Rusia, care produce și comercializează camioane și cabine în numele producătorului german. Mercedes-Benz, care deține separat o cotă de 15% din Kamaz, a declarat că intenționează să reducă participația. Producătorul de mașini de lux BMW a declarat marți că va opri și vânzările în Rusia, precum și exporturile de piese și vehicule în țară. Cu toate acestea, unele companii germane cu expunere mai mare pe piața rusă rămân angajate în operațiunile lor în țară.

Volkswagen și Mercedes-Benz, ambele având fabrici în Rusia, nu au anunțat încă o retragere din țară. Grupul chimic și farmaceutic Bayer, producătorul Persil Henkel și compania cash and carry Metro au spus că vor rămâne în Rusia.

Ultimele Articole