marți, octombrie 8, 2024
spot_img

Siemens contestă licitația de trei miliarde lei pentru modernizarea Drobeta Turnu Severin – Caransebeș

Compania germană Siemens Mobility a depus o contestație la licitația pentru loturile 4 și 5 din Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, şi anume pentru loturile Drobeta Turnu Severin – Băile Herculane – Poarta.

Compania Siemens Mobility a depus marți o contestație la licitația pentru loturile 4 și 5 din Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, şi anume pentru loturile Drobeta Turnu Severin – Herculane – Poarta, proiecte cu o valoare estimativă cuprinsă între 2,9 și 3,2 miliarde de lei, fără TVA.

Potrivit CNSC și site-ului de licitații publice SEAP, compania a depus o contestație în data de 12 septembrie.

Dar ce a reclamat Siemens? Compania a fost nemulțumită de modificări aduse documentației de licitație privind componenta Radio Block Center (RBC), parte a standardului ERTMS2. Mai mult, compania reclamă că răspunsurile CFR SA la solicitările sale de clarificare erau „confuze”, „neclare” și „vădit incomplete”. Dacă în studiul de fezabilitate inițial erau prevăzute patru secțiuni cu posibilitatea amplasării de 3-4 RBC în total, odată cu împărțirea ulterioară a sectorului în șase secțiuni a devenit neclar unde vor fi montate cele 4 RBC.

„Ofertantul nu este în măsură să își elaboreze ofertele și să calculeze costurile pentru o astfel de configurație neclară”, se arată în contestație.

Ca urmare, Siemens a solicitat suspendarea procedurii de atribuire până la soluționarea contestației și plata de către CFR SA a cheltuielilor prilejuite de formularea contestației.

Contestație retrasă?

Surse sub protecția anonimatului au afirmat miercuri, 13 septembrie, că această contestație nu mai este de actualitate, căci a fost retrasă, informație ce însă nu a fost confirmată însă de CNSC și SEAP. Este neclar cum Siemens își va putea formula oferta dacă a retras contestația și dacă cerințele CFR SA rămân cele contestate.

Valoarea financiară totală estimată a celor două contracte este cuprinsă între 2.926.596.814,64 lei, fără TVA și 3.201.243.385,96 lei, fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, aferente Programului Transporturi (PT) 2021 – 2027. Achiziția publică pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare este împărțită în următoarele două loturi, în lungime totală de 74,25 km astfel:

  • Lotul 4 Drobeta Turnu Severin – Băile Herculane, km 362+632 – 404+250 (41,618 km)

Valoare estimată: între 1.467.607.032,41 lei, fără TVA și 1.605.333.699,39 lei, fără TVA

Durata proiectării și execuției lucrărilor: 72 luni (12 luni proiectare și 60 de luni execuție lucrări)

  • Lotul 5 Băile HerculanE – PO Nou Poarta, km 404+250 – 436+887 (32,637 km)

Valoare estimată: 1.458.989.782,23 lei fără TVA și 1.595.909.686,57 lei, fără TVA

Durata proiectării și execuției lucrărilor: 60 luni (12 luni proiectare și 48 de luni execuție lucrări).

Principalele obiective feroviare incluse în modernizarea infrastructurii feroviare pe cele două loturi sunt:

– 74,255 km de cale ferată pentru viteza maximă de circulație de 160 km/h;

– 10 stații reabilitate (Drobeta Turnu Severin, Gura Văii, Vârciorova, Valea Cernei, Topleț, Mehadia Nouă, Mehadia Veche, Iablanița, Crușovăț, Domașnea Cornea);

– 39 de poduri;

– 193 de podețe;

– 4 pasaje inferioare și superioare;

– 1 tunel nou cu cale ferată dublă Poarta 1 (1.279 m);

– 8 tuneluri reabilitate;

– 6 Puncte de Oprire (PO), la Dinamica, Jidoștița, Ilovița, Șantier Naval, cernea și Luncăvița;

– construcții civile în stațiile Drobeta Turnu Severin, Gura Văii, Vârciorova, Valea Cernei, Topleț, Mehadia Nouă, Mehadia Veche, Iablanița, Crușovăț, Domașnea Cornea;

– dublare de linie pe secțiunile Crușovăț – Domașnea Cornea și Domașnea Cornea – PO nou Poarta;

– modernizarea instalațiilor de semnalizare/centralizare/telecomunicații, bariere automate la trecerile la nivel, panouri fonoabsorbante;

– sistemul eurupean de management al traficului (ERTMS) pe întregul tronson;

– lucrări pentru protecția mediului.

IN THE SPOTLIGHT

Ciclul universitar la Facultatea de Căi Ferate, Dumuri și Poduri a început cu „Bazele Carierei Inginerului CFDP”

Am putea spune că a devenit deja o tradiție pentru Facultatea de Căi Ferate, Drumuri și Poduri să deschidă ciclul universitar cu „Bazele Carierei...

Ultimele Articole