Siemens castiga un contract de 800 mil euro in Norvegia

Bane NOR, administratorul de infrastructura feroviara din Norvegia, a acordat companiei Siemens un contract in valoare de 800 de milioane de euro pentru modernizarea echipamentului de semnalizare de pe intreaga retea feroviara a tarii, un contract care include servicii pentru 25 de ani. Contractul reprezinta cea mai mare comanda de infrastructura feroviara din istoria Siemens. Conform contractului, Siemens va echipa intreaga retea feroviara de aprox. 4.200 km de linie cu Sistemul European de Control al Trenurilor (ETCS) Nivel 2 tip Trainguard combinat cu interlocking tip Simis W si solutia de comunicatie la nivelul retelei tip Sinet.
Conform estimarilor, darea in exploatare a liniilor va fi finalizata pana in 2034. Prima linie echipata cu noul sistem de semnalizare va fi Nordlandsbanen, care va fi operationala incepand cu 2022. Introducerea ETCS in zona Oslo este planificata pentru 2026. Conform planurilor, noul sistem de interlocking si control al trenurilor va fi finalizat pana in 2034.
„Aceste lucrari marcheaza inceputul modernizarii retelei de cale ferata din Norvegia. Bane NOR creeaza caile ferate ale viitorului cu unul dintre cele mai mari proiecte de digitalizare din Norvegia. Suntem increzatori ca Siemens, dupa castigarea de furnizare a unui nou sistem de semnalizare digital, va contribui semnificativ la modernizarea retelei noastre”, a declarat Sverre Kjenne, Vicepresedinte Executiv al Bane NOR.
Investitia in ETCS este un pas major in revolutia retelei de cale ferata din Norvegia. Bane NOR va investi peste 2 miliarde de euro in digitalizarea si automatizarea retelei sale feroviare pe o perioada de zece ani. Acest lucru va fi realizat prin initiativa ERTMS a Bane NOR care va transforma Norvegia intr-un deschizator de drumuri in utilizarea tehnologiei digitale in sectorul feroviar.
„Alaturi de Bane NOR, Siemens va moderniza complet reteaua feroviara norvegiana transformand-o intr-un sistem digital, un adevarat sistem „Internet of Things”. Totul va fi controlat printr-un sistem interlocking central din Oslo, oferind trenurilor posibilitatea de a actiona cu ajutorul solutiei ETCS Nivel 2. Acesta nu este doar cel mai mare contract al Siemens in Norvegia, dar si cel mai mare contract de infrastructura feroviara din istoria Siemens”, a declarat Michael Peter, CEO al Diviziei de Mobilitate a Siemens.
Proiectul include livrarea intregului sistem de semnalizare, a serviciilor de interlocking, a sistemului ETCS Nivel 2, a macazurilor, sistemelor de detectie a trenurilor, trecerilor la nivel si infrastructurii asociate de-a lungul liniilor. Implementarea se va realiza in timpul operatiunilor. Sistemul inteligent Sinet are la baza interfete de comunicatie standard si include operabilitate pentru serviciile cloud. Datorita sistemului de semnalizare ETCS instalat in cabina mecanicului, semnalele principale pe linii nu mai sunt necesare, deoarece informatiile de semnalizare sunt transferate direct catre cabina mecanicului de locomotiva.