Siemens a finalizat productia primei locomotive Vectron Dual Mode

Noul vehicul de cale ferata va putea utiliza, pentru alimentare, atat energia electrica cat si combustibil diesel. Locomotiva Vectron Dual Mode a fost in principal proiectata si dezvoltata pentru operatiuni de transport feroviar de marfa in Germania.

Conceptul acestei locomotive a fost prezentat la InnoTrans 2018, iar anul acesta, la Targul de Transport si Logistica de Munchen, ii vor fi prezentate capabilitatile pentru transport feroviar.

Vectron Dual Mode are toate avantajele unei locomotive diesel si electrice. Pentru ca Germania va avea in continuare o serie de sectiuni neelectrificate de cale ferata, va mai fi nevoie de multe locomotive care sa opereze in sistem diesel. Ceea ce nu are sens nici din punct de vedere economic si nici din punct de vedere ecologic. In consecinta, acesta a fost motivul pentru care Siemens a decis sa fabrice acest tip de locomotiva.

Ea are o lungime de 20 metri, este echipata cu un rezervor diesel de 2,500 litri si cantareste 90 de tone (cand e plina cu combustibil diesel). Vectron Dual Mode este echipata cu un motor diesel de 2,400 kW. Puterea de tractiune este de 2,000 de kW. Incarcatura pe osie este de 22,5 tone. Locomotiva este apta pentru a rula pe ecartament standard de 1435 mm.

In prezent, Siemens Mobility fabrica trei tipuri de locomotive Vectron. Astfel, locomotiva diesel este destinata liniilor neelectrificate, locomotiva Vectron AC deserveste liniile electrice alimentate cu curent alternativ, in timp ce Vectron DC este destinata liniilor electrificate alimentate cu curent direct. Locomotivele Vectron MS, multi-sistem, sunt operate pe liniile echipate cu diferite sisteme de electrificare. Aceste locomotive sunt utilizate cel mai des pentru transportul marfurilor in tari si pe rute cu sisteme diferite de inalta tensiune. Un exemplu in acest sens ar fi ruta Polonia-Olanda, via Germania.