spot_img
vineri, august 12, 2022
spot_img

Serbia si China au semnat acordul de imprumut pentru linia Belgrad-Budapesta

serbia-Budapest-BelgradeMinisterul Transporturilor din Serbia a anuntat ca acordul de imprumut cu China Exim Bank pentru modernizarea si constructia liniei de cale ferata care leaga Belgrad de Budapesta a fost semnat. Acordul a fost semnat in prezenta prim-ministrului sarb, Aleksandar Vučić, si a omologului sau chinez, Li Keqiang.  
Acordul va include modernizarea si constructia liniei duble pe sectiunea de cale ferata Belgrad-Stara Pazova cu o valoare de 297,6 milioane de dolari. Imprumutul a fost aprobat pe o perioada de 20 de ani cu o perioada de gratie de 5 ani. Aceasta va fi prima linie din Serbia care va permite trenurilor sa circule cu viteze de pana la 200 km/h. Lucrarile pe aceasta sectiune, parte a liniei principale Belgrad-Budapesta, vor fi lansate anul acesta.
„Pentru Serbia, linia de mare viteza din Belgrad catre Budapesta este cel mai important proiect al initiativei chineze „One Belt, One Road”. Sectiunea are o importanta deosebita pentru noi deoarece va fi principala legatura feroviara care permite servicii de transport rapid de calatori si marfa catre tarile europene. Linia va conecta Belgrad de Viena si de alte orase europene importante”, a declarat ministrul sarb al transporturilor, Zorana Mihajlović, in timpul ceremoniei de semnare. De asemenea, in cadrul forumului „One Belt, One Road”, prim-ministrul ungar Viktor Orbán a discutat cu seful de stat chinez, precum si cu premierul si investitori din China, si au ajuns la acorduri importante in special de natura economica si financiara. rdz-international
Orbán a declarat ca „cel mai important” dintre aceste acorduri este modernizarea liniei de cale ferata Budapesta-Belgrad, pentru care s-au discutat conditiile financiare. „Acest lucru inseamna ca licitatiile de achizitii publice pot fi publicate in curand, iar lucrarile de constructie pot incepe. In plus, a fost incheiat un acord prin care China Exim Bank si Banca de Dezvoltare a Ungariei se angajeaza sa mobilizeze capital chinez pentru a ajuta companiile maghiare mici si mijlocii si companiile chineze sa investeasca in Ungaria”, a declarat Guvernul Ungariei printr-un comunicat de presa.
Proiectul liniei de cale ferata Belgrad-Budapesta este estimat la 2,89 miliarde de dolari si implica dezvoltarea unei linii de 370 km, care include lucrari de constructie, extensie si modernizare (a sectiunilor existente). 335 de km de liniei de cale ferata vor necesita lucrari de conversie si electrificare, in timp ce 166 km de cale ferata vor fi modernizati pe teritoriul Ungariei.
In februarie 2017, Ministrul sarb al Transporturilor a anuntat ca in mai anul acesta, RZD International ar trebui sa lanseze constructia unei a doua linii pe sectiunea Stara Pazova-Novi Sad a liniei de cale ferata Belgrad-Budapesta. Guvernul sarb a semnat un acord in valoare de 338 de milioane de dolari pentru pregatirea documentatiei proiectului si reconstructia sectiunii Stara Pazova-Novi Sad in iulie 2016.
Proiectul feroviar Belgrad-Budapesta este implementat in trei etape. Documentatia tehnica pentru sectiunea Stara Pazova-Novi Sad (sectiunea mediana) este finantata printr-un imprumut acordat de Rusia. Proiectul preliminar pentru segmentul Belgrad-Stara Pazova este finalizat, in timp ce proiectul principal si cel detaliat sunt in pregatire.
 

Ultimele Articole