Serbia a lansat lucrarile pentru viaductul liniei Stara Pazova – Novi Sad

Compania RZD International a lansat lucrarile de constructie a viaductului aflat la KM51 al sectiunii Stara Pazova – Novi Sad, parte a liniei de cale ferata Belgrad – Budapesta.
Podul feroviar cu linie dubla cu o lungime totala de 500 de metri va fi construit in apropiere de statia Beska pe sectiunea Stara Pazova – Novi Sad. Lucrarile de eliberare a santierului si de trasare a retelei geodezice sunt in desfasurare.
Constructia viaductului va dura aprox. un an si jumatate.
Dupa finalizarea proiectului, trenurilor de pasageri vor putea sa circule cu o viteza de 200 km/h, in timp ce trenurile de marfa vor putea atinge viteze de pana la 130 km/h pe aceasta sectiune. Linia simpla existenta a fost construita la sfarsitul secolului al XIX-lea, iar viteza maxima la care se poate ajunge este de 43 km/h. Lucrarile la prima linie proiectata pentru o viteza de 200 km/h au fost lansate in iulie, pe sectiunea de 7 km dintre Stara Pazova si Injia. In prezent, 9 km din sectiune au fost deja realizati pe ambele linii.
Compania RZD International lucreaza la constructia si modernizarea liniei duble pe sectiunea Stara Pazova – Novi Sad care depaseste 40 km in lungime in cadrul unui Acord Aditional 3.2 la contractul principal in valoare de 248 de milioane de dolari care include constructia viaductului de la KM51.
Acordul prevede constructia unei linii de cale ferata duble, a doua viaducte, a doua galerii, a 19 poduri si pasaje si a 36 de podete. In plus, compania va construi noua statia Beska si pasajele pietonale, va reconstrui statiile Injia, Sremski Karlovci si Petrovoradin cu pasajele pietonale, dar si statia Karlovacki Vinohrady.